Update 7340
Erik Baas
2014-02-28 22:45:45 UTC
Zojuist even de 7340 handmatig updated. Werkt weer goed, neem dus maar
aan dat het allemaal gelukt is, maar de browser-interface werkt niet
meer en ik kan het dus niet checken. Wat nu?
Erik.
TR
2014-02-28 23:02:02 UTC
[...]
Als je kunt mailen, nieuwsgroepen kunt benaderen en kunt internetten, dan is
het eerste waar ik aan denk het leegmaken van de cache van de browser.
Dat fenomeen is me al vaker opgevallen bij het updaten van de fb's. Of het
alleen bij de 7340 speelt. weet ik niet.

Groet,

TR
Erik Baas
2014-02-28 23:14:26 UTC
Post by TR
browser-interface werkt niet meer
Als je kunt mailen, nieuwsgroepen kunt benaderen en kunt internetten,
Yep.
Post by TR
het eerste waar ik aan denk het leegmaken van de cache van de browser.
Al eens gedaan, helpt niet. Overigens wil behalve FF ook Opera de pagina
niet openen: blijft hangen op "Loading 24/25"

NB.: De update is wel uitgevoerd, de FB meldde net per e-mail (oa.) dit:

"Firmware FRITZ!OS 99.06.03"

Een Telnet-verbinding wordt ook al geweigerd met een "Error 10061:
Comnnection forcefully rejected" (of zoiets).
Erik.
Erik Baas
2014-02-28 23:03:26 UTC
browser-interface werkt niet meer
De push-berichten (na een reset) lijken ook niet in orde: vroeger stond
er dit:

"Your FRITZ!Box Fon WLAN 7340 received the following Web address:
xx.xx.xx.xx"

Nu alleen nog maar:

"Your FRITZ!Box Fon WLAN 7340"

Is de update dan misschien toch mislukt??
Erik.
Erik Baas
2014-02-28 23:28:06 UTC
browser-interface werkt niet meer
Even verder gecheckt: 12 onderdelen van de eerste pagina worden geladen
(in FF), alleen "/logincheck.lua" staat met een grootte van nul bytes in
de cache.
Erik.
Erik Baas
2014-03-01 01:43:09 UTC
browser-interface werkt nietmeer
Krijg nou wat: na een uur kijk ik naar een scherm dat ik zonder erg open
had laten staan terwijl die aan het laden was, en nu werkt het ineens wel.

Ondertussen blijkt er alweer een storing te zijn geweest (de 20e van
vandaag), en heb ik nog maar 5,7/0,75 Mbit/s ipv. de gebruikelijke 11/1.
FB dus maar weer resetten, en hopen dat het morgen nog (of weer) werkt.
[ZUCHT]

Ik word dit geklooi zó zat... :-(
Erik.
Erik Baas
2014-03-01 02:04:51 UTC
Post by Erik Baas
browser-interface werkt nietmeer
Krijg nou wat: na een uur kijk ik naar een scherm dat ik zonder erg open
had laten staan terwijl die aan het laden was, en nu werkt het ineens wel.
Update: na weer een reset en een inlogpoging heb ik (waarschijnlijk) een
mogelijke clou te pakken:

* Om 1:50 wil ik inloggen op de FB vanuit de browser, het duurt tot 1:56
voor het inlogscherm verschijnt: dat is 6 minuten.

* In het log van de router vind ik deze twee regels:

01.03.14 02:56:52 Login to the FRITZ!Box user interface from the IP
address 192.168.0.1.
01.03.14 02:50:25 Filter list of the websites banned by the BPjM has
been updated successfully.

Dat lijkt ook zo'n 6 minuten te duren. Toeval, of... ??

Verder: na de update naar firmwareversie 6.03 stond de filtering met de
lijst van BPjM aan, en ik kan me echt niet herinneren dat ik die ooit
aangezet heb. Gaat dat vanzelf tijdens de update??
Erik.
Machiel de Wit
2014-03-01 08:00:29 UTC
Erik Baas schreef op 01-03-2014
Post by Erik Baas
Post by Erik Baas
[...]
Wellicht goed om eens een factoy reset te doen.
MdW.
Erik Baas
2014-03-01 13:43:39 UTC
Post by Machiel de Wit
browser-interface werkt nietmeer
Wellicht goed om eens een factoy reset te doen.
Ik ben eerst maar even gaan pitten. En vandaag werkt het ineens weer wél
goed. Rara, wie het weet mag het zeggen.....
Erik.
Erik Baas
2014-03-02 00:48:30 UTC
Post by Erik Baas
Post by Machiel de Wit
browser-interface werkt nietmeer
Wellicht goed om eens een factoy reset te doen.
Ik ben eerst maar even gaan pitten. En vandaag werkt het ineens weer wél
goed. Rara, wie het weet mag het zeggen.....
En vandaag werkt het weer NIET, ook niet op de "noodingang"
(169.254.1.1). Ik word hier niet goed van... :-(
Erik.
Machiel de Wit
2014-03-02 09:13:01 UTC
Erik Baas schreef op 02-03-2014
Post by Erik Baas
Post by Erik Baas
Post by Machiel de Wit
[...]
Het lijkt erop dat je geblockt wordt, vandaar het advies tot factory
reset, want er staat vast een (combinatie van) instellingen niet goed.
MdW.
Erik Baas
2014-03-02 22:54:16 UTC
Post by Machiel de Wit
Post by Erik Baas
Post by Erik Baas
Post by Machiel de Wit
[...]
Het vreemde is dat de title-tag meteen in de caption van de browser
verschijnt, en als ik Ctrl+F5 druk zie ik in een flits het scherm waar
ik eigenlijk op zat te wachten, compleet met reeds ingevuld wachtwoord!
Post by Machiel de Wit
vandaar het advies tot factory
reset, want er staat vast een (combinatie van) instellingen niet goed.
Ga ik morgen proberen. Heb voor vandaag weer genoeg trubbels moeten
oplossen, en dit zal wel weer voor nieuwe problemen zorgen, vandaar...
Erik.
Machiel de Wit
2014-03-02 23:18:14 UTC
Post by Erik Baas
Post by Machiel de Wit
Post by Erik Baas
Post by Erik Baas
Post by Machiel de Wit
[...]
Stel je browser eens in dat hij alles wist bij afsluiten.
Ook het onthouden van wachtwoorden uitzetten en wissen.
Aanvullen van formulieren idem.
MdW.
Erik Baas
2014-03-05 22:39:21 UTC
Post by Machiel de Wit
Stel je browser eens in dat hij alles wist bij afsluiten.
Ook het onthouden van wachtwoorden uitzetten en wissen.
Aanvullen van formulieren idem.
Geprobeerd, niets helpt, het duurt nu gewoon weer 5 á 6 minuten voordat
het loginscherm verschijnt. Maar: als ik na opstarten van de PC meteen
de browser start en de router benader, werkt het wél vlot! Wie het snapt
mag het zeggen...
Erik.
Rob
2014-03-03 08:14:37 UTC
Post by Erik Baas
Post by Machiel de Wit
Post by Erik Baas
Post by Erik Baas
Post by Machiel de Wit
[...]
Ja die webserver code van de Fritzbox is hardstikke buggy.
Dit is een normaal probleem wat vaker optreedt.
Ik denk dat ze het inlogscherm te mooi hebben willen maken en daarbij
de fout in zijn gegaan.

Dit soort problemen is wel te voorkomen, maar ja voor zo'n routebouwer
is de core business natuurlijk het modem, routing, firewall en allerlei
gerelateerde functionaliteit en dat er ook een webinterface op moet
dat is een fact of life maar daar hebben ze geen expert voor in dienst.

Dat zie je ook aan die "wis de browser cache eens" adviezen die vaak
gegeven wordt rondom dat soort interfaces (mijn voip telefoon heeft
dat ook). Dit is gewoon een gevolg van slecht design, dit probleem
hoef je helemaal niet te hebben als je het goed in elkaar zet.
Machiel de Wit
2014-03-01 08:04:02 UTC
(supersedes <531193a4$0$2866$***@news2.news.xs4all.nl>)

Post by Erik Baas
Post by Erik Baas
[...]
Wellicht goed om eens een factory reset te doen.
MdW.
Theo
2014-03-01 08:12:19 UTC
Post by Erik Baas
Zojuist even de 7340 handmatig updated. Werkt weer goed, neem dus maar
aan dat het allemaal gelukt is, maar de browser-interface werkt niet
meer en ik kan het dus niet checken. Wat nu?
Is eerder een bericht over geweest.
Zie bericht :
Re: FB7340 setup niet meer bereikbaar via 192.168.178.1

Wel bereikbaar via Fritzbox emergency 169.254.1.1
Theo
Kor
2014-03-01 09:00:11 UTC
Of door http://fritz.box

Groeten van Kor
Erik Baas
2014-03-01 13:45:41 UTC
Post by Kor
Post by Erik Baas
[...]
Nee, dat maakt geen verschil: het leidt naar het zelfde IP-adres.
Erik.
Erik Baas
2014-03-01 13:44:35 UTC
Post by Theo
[...]