van andere provider inloggen op newszilla
siebo
2003-10-19 13:28:05 UTC
Hallo,

Ik heb planet als provider. Ik heb ook toegang tot de xs4all nieuwsserver
newszilla.
Alleen is deze heel 'klein' , er staat heel weinig op. Mijn vraag is : hoe
kan dat ?
Wordt dit misschien met opzet gedaan , omdat je van 'buitenaf' connect?
Of is het een of andere instelling in Xnews? Ik begrijp er niet veel van.

groet,
siebo
2003-10-19 13:44:03 UTC
Post by siebo
[...]
Ehmm... Waar log je op in?

news.xs4all.nl
of
newszilla.xs4all.nl

Ik heb ook ooit eens de fout gemaakt om op news in te loggen ipv
newszilla...
Dirk T. Verbeek
2003-10-19 13:37:58 UTC
Post by siebo
[...]
Tenzij Planet er een restrictie op zet moet er geen probleem zijn.
Ik heb op dit moment vanaf een booreiland in de Golf van Mexico en via
satelliet prima toegang tot News en Newszilla.
Ook vanuit andere landen heb ik nog nooit een probleem gehad.
Xnews staat bij mij heelgewoon ingesteld behalve dat ik natuurlijk ook de
authentication (Special/Set up Xnews/Servers/Basic ingevult heb.
Bert Rozenberg
2003-10-19 14:01:06 UTC
Post by siebo
[...]
Waarschijnlijk log je in zonder username en password. Als je die netjes
invult, krijg je wel alle groepen te zien.
--
Bert Rozenberg
NOBODY STEPS ON A CHURCH IN MY TOWN!
siebo
2003-10-19 14:14:35 UTC
Post by Bert Rozenberg
Post by siebo
[...]
ik log in op newszilla.xs4all.nl . met username/password. Ik krijg wel alle
nieuwsgroepen te zien , maar er staan weinig artikelen in.

voorbeeld :

nova server planet - alt.binaries.x artikelen : 254995
newszilla xs4all - alt.binaries.x artikelen : 37052

zo bedoelde ik het. ik dacht dat newszilla wel groot was?

siebo
Eto DemerZel
2003-10-19 14:31:07 UTC
Ik zou zo eens zeggen post die missende 217943 artikelen eens in a.b.x
siebo
dat doe je maar in je eigen tijd :-)
Eto DemerZel
ik kan niet op Nova :)
men
2003-10-20 07:15:58 UTC
Post by siebo
[...]
Ik zie in a.b.x met dreader 9 van zilla meer dan 800.000 headers,
dus.........

Robbedoes
2003-10-19 14:23:17 UTC
Post by siebo
[...]
Heb je eerst een andere provider of server op je news account ingesteld
gehad?
Dan klopt je nummering niet meer.
Je gebruikt OE?
Het beste kun je even je account exporteren en daarna wissen.
Dan weer je account importeren en opnieuw de groepen binnen halen.
--
Robbedoes.

Veel beloven en weinig geven, doet alleen een gek in vreugde leven.
siebo
nee ik gebruik xnews.
Robbedoes
2003-10-19 15:34:33 UTC
Post by siebo
Post by siebo
[...]
Dat zal in principe hetzelfde gaan.
Gewoon je groepen verwijderen en opnieuw aanmaken.
Alleen de server aanpassen gaat niet goed omdat iedere server andere
artikelnummers heeft.