Prima service van XS4ALL/KPN
Flibsy
2018-05-02 10:55:32 UTC
Gisterenochtend rond 9 uur stond TV op storing en bleek alras dat het mis
was met Internet in huis.
De nodige herstarts gedaan in combinatie met kabeltjes in/uit etc. Huis uit
gegaan, ‘s middags terug en nog steeds niks.

Goed voorbereid helpdesk gebeld, die blij verrast was dat ik al op mijn
rechtstreeks ingeprikte PC op de oeroude FB6370 ingelogd was. Na metingen
en ruggespraak met collega’s meldde de medewerker dat het probleem
waarschijnlijk in straatkast zat, en dat KPN werd ingeschakeld. Oplossing
werd dag erna verwacht.

Binnen 5 minuten kreeg ik een bericht van KPN met een link om afspraak te
maken, en vanmorgen om 9 uur stipt volgens afspraak was de monteur er. Hij
mat wat door, gooide een tracker in de telefoonaansluiting en ging naar de
straatkast, plm 500m verderop. Kwartiertje later was-ie terug: het is
waarschijnlijk opgelost, en dat was ook zo.

Hij verving nog even de doos in de muur (ik heb geen ISRA-punt in de
meterkast; de kabel komt rechtstreeks op een telefoondoos in de huiskamer
binnen) door een net KPN-exemplaar, stelde voor dat ik nu.nl even bezocht:
first class internet!

Dan keek hij nog even of pair bonding voor mij mogelijk is, ja dus, maar de
snelheidswinst is niet indrukwekkend.

Vriendelijk en deskundig van begin tot eind, behalve 2 bakkies pleur kostte
het niks, ik ben een zeer tevreden klant.

Hulde aan XS4ALL en KPN.
Flibsy
Roger
2018-05-02 12:03:30 UTC
Post by Flibsy
Gisterenochtend rond 9 uur stond TV op storing en bleek alras dat het mis
was met Internet in huis.
[...om een lang verhaal kort te maken...]
Post by Flibsy
Vriendelijk en deskundig van begin tot eind, behalve 2 bakkies pleur kostte
het niks, ik ben een zeer tevreden klant.
Hulde aan XS4ALL en KPN.
Mooi verhaal! Zoiets mag ook wel eens worden verteld :) Gewoonlijk
lees je hier (en op andere fora) alleen over de probleemgevallen.
Maar vaak gaat het ook allemaal gewoon zoals het hoort. In verreweg
de meeste gevallen zelfs.

Groeten,
-Roger
BUSSIE
2018-05-02 13:10:32 UTC
Volgens mij had je daarvoor moeten zijn op de site www.xs4all.nl :)
Post by Flibsy
[...]
Gelukkig af en toe (?) ook een positieve geluiden, want heb zelf
divere zeer negatieve ervaringen met beide partijen gehad met
doorlooptijden van vele maanden!
Maar ook wel goede ervaringen, echter die zijn in de minderheid.....
kees6238
2018-05-03 09:07:17 UTC
On 02 May 2018 10:55:32 GMT, Flibsy <***@nltaal.nl> wrote:

== knip ==
Post by Flibsy
de oeroude
wat is (de definitie van) oeroud in deze :->
Post by Flibsy
FB6370
dat is een tiep foutje vermoed ik ?
ws 7360 ?
v1 of v2 ?

en idd goed om ook eens een positief verhaal te lezen
ik deed/doe dat ook als het zo uitkomt
kees6238
https://de.wikipedia.org/wiki/Fritz!Box
Flibsy