Problemen met telefoneren XS4ALL vanaf FRITZ!Box 7581 (FRITZ!OS: 06.85-50446 PLUS) naar Tele2 telefoons
Jos@News
2018-05-02 12:32:39 UTC
Beste mensen,

Ik heb problemen met contact krijgen met Tele2-gebruikers vanaf mijn
telefoon via XS4ALL DECT, FRITZ!Fon MT-F (software versie 01.03.92)
telefoons via mijn FRITZ!Box 7581 (FRITZ!OS: 06.85-50446 PLUS). (Ik bel
met 2 mensen met Tele2 en het werkt bij geen van beide)
Ik krijg geen kiestoon en hoor hen niet, terwijl hun telefoon wel
overgaat en zij mij wel horen.

Via mijn met een kabeltje verbonden telefoon heb ik geen probleem.

Bij mensen via KPN & ZIGGO werkt het wel probleemloos.

Is er iemand die dit herkend en, nog beter, een oplossing heeft?

Groet,
Jos
--
Jos Maissan
***@xs4all.nl
Tim
Tele2 vaste of mobiele nummers?
Jos@News
2018-05-02 16:43:38 UTC
Post by Tim
Post by ***@News
[...]
Tele2 vast (VOIP zeer waarschijnlijk, beiden gecombineerd met internet
en zonder TV via Tele2)
--
Jos Maissan
***@xs4all.nl
fam. de Goede (m.b.t. Vlaardingen)
Erik.jo32
2018-05-02 14:36:36 UTC
Post by ***@News
[...]
Ook al problemen gehad.
Je kunt een onderzoek laten doen bij AVM naar dit probleem.
Bij mij was probleem bij sommige bedrijven, veelal met een 088 nummer.
Blijkbaar hield de centrale van dat bedrijf zich niet aan de regels en ging er wat mis met de codec.

https://nl.avm.de/service/ondersteuning/ondersteuningshotline/

Als je onderstaande gedaan hebt, kunnen ze er wat mee.
Wel eerst een ticket aan laten maken, voordat je iets kunt mailen.

Erik

I) Informatie samenstellen

Noteer de volgende informatie voor het tijdsvenster waarin je de fout reproduceert en stuur ons deze informatie toe, samen met de opnames en supportgegevens:

Foutscenario: Wat gebeurt er wanneer het probleem zich voordoet? Welke effecten kun je waarnemen terwijl je de opnames maakt?
Tijdstip van de fout: Noem de datum en het exacte tijdstip waarop de fout tijdens de opname optreedt.
Oorzaak van de fout: Beschrijf zo gedetailleerd mogelijk hoe je de fout hebt gereproduceerd (bijvoorbeeld welke website je hebt geopend, welk telefoonnummer
je hebt gebeld, welke toepassing je hebt geopend, gesloten of gebruikt?).
Wat is de precieze naam in de gebruikersinterface (onder "Telephony > Telephony Devices") voor de telefoon die je hebt gebruikt voor de opname? Deel ons ook
de fabrikant en modelnaam van de telefoon mee.

II) Opname van de internetcommunicatie en DTrace maken

Open in een webbrowser de pagina http://fritz.box/support.lua

Klik in de sectie "Packet Trace" op de link "Packet traces".

Klik in de sectie "Internet" bij "1. Internet Connection" op "Start". Alleen als de knop "1. Internet Connection" niet beschikbaar is, klik je bij "Routing
interface" op "Start".

Klik in de sectie "DTrace" op "Start".

Reproduceer de fout.

Klik vervolgens op "Stop" bij de beide interfaces die je voorheen hebt geselecteerd. Gebruik niet de knop "Stop All".

Tussendoor wordt aangeboden om de internetopname op te slaan. Sla het bestand op je computer op en wijzig niet de voorgestelde bestandsnaam.

Klik in de sectie "DTrace" in de rij "New result" op de knop "dtrace.txt", selecteer de optie "Save" en sla het bestand met de opname van de
D-kanaalcommunicatie op je computer op. Wijzig niet de voorgestelde bestandsnaam.

III) Supportgegevens van de FRITZ!Box genereren

Voor een gedetailleerde analyse hebben we de supportgegevens van je FRITZ!Box nodig, die meteen werden gegenereerd na de opnames van de fout:

Open met een webbrowser het adres http://fritz.box/support.lua
Klik op "Generate Support Data".
Selecteer de optie "Bestand opslaan" en sla het bestand met de supportgegevens op je computer op.

IV) Informatie en gegevens per e-mail versturen

Stuur ons alle bestanden die je hebt gemaakt en de gedetailleerde informatie over de geprotocolleerde fout als antwoord op deze e-mail (Standaard worden de
bestanden opgeslagen in de downloadmap van de webbrowser). Indien mogelijk, voeg je de bestanden toe aan een ziparchief.

Opmerking:
Een zipbestand maakt de compressie van willekeurige bestanden mogelijk. Met Windows kun je een ziparchief maken door met de rechtermuisknop op een bestand of
map te klikken en vervolgens in het contextmenu "Kopiëren naar" > "Gecomprimeerde (gezipte) map" te selecteren.