overstap van VDSL naar glasvezel en behoudt Spotify?
a***@hotmail.com
2018-04-13 09:35:42 UTC
Ik heb recent een brief ontvangen van XS4ALL dat ik gebeld ga worden door iemand van GUIDION ivm een mogelijke overstap van VDSL naar glasvezel. Ik zit al sinds 2004 bij xs4all en heb op dit moment (alleen) een internet smart abonnement en haal daar een snelheid mee van 80/20.

Toen ik gebeld werd door iemand die zich voordeed als Guidion medewerker gaf ik aan dat ik best wilde overstappen maar dat ik wel mijn (gratis) spotify aansluiting wenste te behouden. Ik kreeg ik te horen dat dit idd het geval was. Achterdochtig als ik was heb ik hier een schriftelijke bevestiging van gevraagd. Deze kon men mij echter niet geven.???? Toen heb ik na enige discussie vriendelijk bedankt en gezegd dat ik niet naar glasvezel overgezet wenste te worden.

Meer mensen deze ervaring? Hoe zit dat met Spotify? Ik heb dit al jaren via XS4ALL en er staat mij iets bij als ik verander van abonnementsvorm ik dit kwijt raak?
Hanneke
2018-04-13 11:11:16 UTC
Post by a***@hotmail.com
[...]
Ik zou het merkwaardig vinden als een medewerker van Guidion mij zou
benaderen en niet XS4all zelf.

Of had je dit al enigzins aangevraagd bij XS4all? Zo nee, vind ik deze
spontane actie van de Guidion medewerker verbazingwekkend.
Rob
2018-04-13 13:39:03 UTC
Post by Hanneke
Post by a***@hotmail.com
[...]
Waarom is dat zo raar? In de meeste gevallen zal de klant als ie wil
overstappen zonder dat gedoe over Spotify meteen een afspraak met Guidion
kunnen maken voor een monteur die het allemaal komt regelen.

Als XS4ALL in die brief gezet had "bel hier de helpdesk over" dan zou
die een wijziging moeten aanmaken waarop dan weer volgt dat er een
afspraak met Guidion moet worden gemaakt om verder te komen. Deze
tussenstap spaart men nu uit.
Hanneke
2018-04-13 13:44:28 UTC
Post by Rob
Post by Hanneke
Post by a***@hotmail.com
[...]
Nee, in de post van TO lijkt het erop dat hij / zij uit het niets is
benaderd door een medewerker van Guidion voor de overstap naar glasvezel.
Dat is vreemd.

Mits een en ander al is gang was gezet door TO is dit niet vreemd uiteraard.
Daar ging het mij om.
Rob
2018-04-13 14:58:37 UTC
Post by Hanneke
Post by Rob
Post by Hanneke
Post by a***@hotmail.com
[...]
Wat is er niet duidelijk aan:

???
Cotopaxi
2018-04-13 15:09:22 UTC
Post by a***@hotmail.com
Post by Hanneke
Post by Rob
Post by Hanneke
Post by a***@hotmail.com
[...]
Inderdaad, je hebt gelijk.
Stond die zin er al vanaf het begin in de post van TO?

Zo ja, sorry. Ik moet tomaten op mijn ogen hebben gehad.....(schaam)....
Hanneke
2018-04-13 15:11:18 UTC
Post by Cotopaxi
Post by a***@hotmail.com
Post by Hanneke
Post by Hanneke
[...]
En nu nog mijn normale naam erbij, snap je ook nog wie er tomaten op
zijn ogen had.......;-)
BUSSIE
2018-04-13 14:44:56 UTC
Post by Rob
Post by Hanneke
Post by a***@hotmail.com
[...]
Dit is raar omdat Guidion puur technische lui zijn en ingehuurd worden
door XS.

Abonnementaanbiedingen ed dienen door XS gedaan te worden. Daar heb
jij een overeenkomst mee en niet met Guidion.
Rob
2018-04-13 15:01:17 UTC
Post by BUSSIE
Post by Rob
Post by Hanneke
Post by a***@hotmail.com
[...]
Zo te zien ben je een beetje in de vorige eeuw blijven steken!
Het is tegenwoordig heel normaal om dit soort dingen uit te besteden.
Die "iemand die zich voordeed als Guidion medewerker" werkt misschien
ook helemaal niet voor dat bedrijf zelf, maar bij een callcenter wat
dit soort diensten aan allerlei bedrijven verleent.
Die kunnen best aanbiedingen doen en contracten regelen.
A_Alias
2018-04-13 13:51:13 UTC
Post by Hanneke
Post by a***@hotmail.com
[...]
guidion is toch aleen maar het bedrijf dat glasfesel aanlecht en heeft
toch niet te maken met wat er in het paket van xs4all zit ...

bij het samen stellen van een nieuw abo staat dat je 8.99 per maand voor
je sportyfy gaat betaalen ..
ik zou er de helpdesk even over bellen of je je gratis spotify gaat
verliesen of niet... glas smart en vie DSL is zelfde prijs en glaas
geeft je aleen maar meer upload power dat is op papier 80/80 inplaats
van 80/8 voor Vdsl.

ook zit je weer aan een jaar contract vast als je overstapt. niet dat
het een groot probleem voor de meeste is om nog wat jaartjes bij xs4all
te blijven.
Benno
2018-04-13 15:02:03 UTC
Post by a***@hotmail.com
[...]
Let op, ik ben van de week ook gebeld door iemand die zich voor deed als
medewerker van mijn internet provider, wou afspraak maken om modem te
vervangen zodat ik hogere snelheid zou krijgen, ook zou hij de telefoons
komen vervangen.

Heb paar maal gevraagd of hij van mijn huidige provider was en dit werd
bevestigend beantwoord (maar de naam xs4all is nooit gevallen), die kon
hij ook niet geven toen ik vroeg wie mijn huidige provider was.

Na enig aandringen bleek het te gaan om iemand van belcentrale. (heeft
totaal niets met xs4all te maken)

Ik heb aangegeven hier geen interesse in te hebben maar kan me voor
stellen dat hier redelijk wat mensen in trappen. Even zoeken op internet
levert al een hoop klachten over dit bedrijf op.

Benno
Dirk T. Verbeek
2018-04-13 15:06:29 UTC
Post by a***@hotmail.com
[...]
Guidion gaat over de techniek, Xs4all over het contract.

Ik heb met alleen internet bij de overgang naar glasvezel Spotify behouden.
Maarten Carels
2018-04-16 08:02:21 UTC
Dirk T. Verbeek <***@xs4all.nl> wrote:
[...]
Post by Dirk T. Verbeek
Guidion gaat over de techniek, Xs4all over het contract.
Je hebt een abonnement bij XS4ALL, dus XS4ALL heeft de regie over alles.
Deel van de techniek doet XS4ALL zelf (mensen zoals ik), dat gaat dan
bijvoorbeeld over het doorsturen van verkeer van jouw DSL/glas
verbinding naar de rest van het internet. KPN-WBA is de eigenaar van de
koper/glaskabels, en de apparatuur in de straatkast/wijkcentrale/POP, en
wordt daar aangestuurd door XS4ALL.

Voor installatiewerk bij de klant thuis huurt XS4ALL Guidion in, als
handjes op afstand.

--maarten
Rob
2018-04-16 09:58:50 UTC
Post by Maarten Carels
[...]
Post by Dirk T. Verbeek
[...]
En kennelijk nu ook voor callcenter diensten rond het overstappen van
VDSL naar Glas. Volgens worden er ook wel andere callcenters ingehuurd
voor klantcontacten. Weinig aan de hand, dat doet iedereen tegenwoordig.
nobody
2018-04-14 07:19:37 UTC
Post by a***@hotmail.com
[...]
Voor die vraag over Spotify moet je altijd bij Xs4all zelf zijn.

Als je zou overstappen dan krijg je een nieuw IP nummer en
waarschijnlijk ook een ander modem als je al geen 7581 hebt.

Glasvezel is gemakkelijker te activeren en er hoeft niemand naar de
Glasvezel POP om het aan te sluiten. Dit gaat van afstand.
Bij jou thuis kun je het zelf doen als heel handig bent en weet wat je
doet of Guidion doet alles voor jou.

Bij glasvezel ga je van nu 80/20 naar 80/80.

Eigenlijk alleen voordelen en laat ook het verhaal over spotify door de
helpdesk bevestigen voor de zekerheid.
Ruud Uphoff
2018-04-14 12:05:19 UTC
Post by a***@hotmail.com
[...]
Ik ben meerdere keren van abonnement veranderd. Heb nog steeds mijn
spotyfy via XS4ALL. Zou niet weten waarom je kwijt zou moeten raken.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
A. Dumas
2018-04-14 14:42:02 UTC
Post by Ruud Uphoff
Ik ben meerdere keren van abonnement veranderd. Heb nog steeds mijn
spotyfy via XS4ALL. Zou niet weten waarom je kwijt zou moeten raken.
*Gratis* Spotify Premium, gaat het over. Dat werd op een gegeven moment
aangeboden aan klanten, maar dat bestaat niet meer binnen het huidige
aanbod. Je kunt alleen nog voor €9 (dwz. met €1 korting) Spotify Premium
bestellen. Dus als er iets aan je bestaande abo verandert, dan ligt het
er maar aan of Xs4all vindt dat je een nieuw abo hebt met nieuwe
voorwaarden en "dus" zonder gratis Spotify Premium, of dat de oude
voorwaarden van kracht blijven inclusief gratis Spotify Premium. En ze
proberen natuurlijk zo snel mogelijk van die oude regelingen af te komen
want dat kost ze geld.
Henk de Jong
2018-04-19 19:57:07 UTC
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
[...]
Twee jaar geleden heb ik XS4ALL de DSL snelheid laten verhogen middels
een abonnementswijziging toen VDSL beschikbaar kwam. Ik liep toen het
risico Spotify kwijt te raken door die wijziging. Maar een
snelheidsverhoging met een factor 3 tot 4 vond ik opwegen tegen het
kwijtraken van Spotify. Uiteindelijk raakte ik Spotify niet kwijt.
Maar: behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de
toekomst!
--
Met vriendelijke groet,
Henk de Jong

7 Sisters Restaurant
https://www.7sistersrestaurant.com
a***@hotmail.com
2018-04-20 07:05:56 UTC
Post by Henk de Jong
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
[...]
Via twitter contact gehad met XS4ALL en ze gaven aan dat ik gewoon mijn gratis spotify account behoud. Printscreen maar even opgeslagen. Daarna telefonisch overstap geregeld naar glasvezel. Telefonisch ook te horen gekregen dat Spotify er gewoon bij blijft. Half mei komt er een monteur van Guidion.

Ben benieuwd hoe die nieuwe modem(7581) gaat bevallen. Lees er weinig goede dingen over. Heb nu de 7360...begrijp dat niet geschikt is voor glas.
a***@hotmail.com
2018-04-20 09:52:43 UTC
het gaat de 5490 worden...net thuis gezorgd.
nobody
2018-04-20 16:55:22 UTC
knip
Post by a***@hotmail.com
Post by Henk de Jong
[...]
Mooi dat je nu een bevestiging hebt en dat je gaat overstappen naar
glasvezel. Daar zul je geen spijt van krijgen.

Veel plezier met de 5490.

a***@hotmail.com
2018-04-15 17:44:43 UTC
Post by a***@hotmail.com
[...]
Voor de duidelijkheid ik heb idd eerst een brief van XS4ALL gehad en heb NIET om die brief gevraagd. Ik was uitgekozen??? Na 2 weken belde ze(lees Guidion) mij op het nummer genoemd in de brief.

Het rare is wel dat ik 2 dagen na het telefoontje op het nummer in de brief gebeld ben op mijn werk telefoon (wat eerst ook als prive gebruikt werd en bekend was/is bij XS4ALL) door wederom GUIDION. Aangezien ik niet in staat was om op te nemen kreeg ik een SMS en een MAIL dat ze mij niet konden bereiken en of ik terug wilde bellen.

De letterlijk tekst van de SMS:

Wij hebben u niet bereikt ivm uw omzetting naar XS4ALL Glasvezel. Wilt u contact met ons opnemen? Bel op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur naar 0882000135.

De letterlijke tekst van de mail:

TELEFONISCH NIET BEREIKT

Geachte heer/mevrouw *****,

In opdracht van XS4ALL hebben wij geprobeerd contact met u op te nemen in verband met het kosteloos omzetten van uw XS4ALL abonnement naar glasvezel. Helaas is het niet gelukt u te bereiken.
Wilt u alsnog gebruik maken van een installatie door één van onze experts? Neem dan contact op met ons via 088 2000 136 (lokaal tarief) of mail naar ***@guidion.nl

Op alle door Guidion geleverde diensten en producten zijn de algemene voorwaarden van Guidion van toepassing. Deze kunt u hier vinden. Onze algemene voorwaarden zijn eveneens gratis opvraagbaar per email via ***@guidion.nl of telefonisch via 088 2000 136 (lokaal tarief).

Klik hier voor de algemene voorwaarden van XS4ALL

Met vriendelijke groet,

Guidion Telecom Support

Guidion Telecom Support
James Wattstraat 77-79
1097 DL Amsterdam
***@guidion.nl
088 2000 135 (lokaal tarief)
Rob
2018-04-15 19:08:51 UTC
Wat is hier raar aan?
a***@hotmail.com
2018-04-15 19:26:49 UTC
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. ik was toen al gebeld op mijn huidige nummer en wordt dan over hetzelfde nogmaals gebeld.
A. Dumas
2018-04-16 08:25:27 UTC
Ik denk dat je bedenkingen bij het proces onterecht zijn, of hooguit
waren zij iets te proactief. En zelfs al zou ik "gratis" Spotify Premium
verliezen, dan zou ik nog in een nanoseconde beslissen om over te
stappen van dsl naar glas.
Wim
2018-04-19 18:14:45 UTC
Post by a***@hotmail.com
Meer mensen deze ervaring? Hoe zit dat met Spotify? Ik heb dit al jaren via XS4ALL en er staat mij iets bij als ik verander van abonnementsvorm ik dit kwijt raak?
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik weet vrij zeker dat ik in het
verleden in deze nieuwsgroep verhalen heb gelezen over mensen die dit
is overkomen.

Ik dacht (maar weet het niet zeker) dat dit ging om mensen die hun
abonnement aanpasten naar het abonnement wat ze hadden. Dat lijkt
onzin, maar op deze manier kon je een snelheidsverhoging sneller
krijgen (bestaanden klanten werden gefaseerd uitgerold; nieuw kregen het
gelijk).

Lang geleden heb ik dit soort zaken ook wel eens gedaan, maar
met Spotify zou ik het risico niet nemen.

Wim