FB7581 met PPPoE Passthrough?
hkoster1
2018-03-18 11:01:41 UTC
Ik krijg binnenkort van XS4ALL (waarschijnlijk) een FB7581 voor mijn nieuwe BVVDSL2-aansluiting.
Momenteel gebruik ik achter een Ziggo modem/router een FB7490 voor WiFi en DECT met FRitz!Fon M2 telefoons.

Is het mogelijk om de FB7581 in te stellen voor PPPoE Passthrough naar de FB7490? Zo ja, kan de FB7490 dan alles afhandelen, inclusief IP-TV en SIP? De FB7581 zou dan alleen maar worden gebruikt als eindpunt voor de pair-bonding en de PPPoe Passthrough.
Ruud Uphoff
2018-03-18 11:41:27 UTC
Post by hkoster1
[...]
Waarom zo moeilijk? Voor welk probleem zoek je een oplossing?

Hier een voorbeeld van wat wel kan:

7581 doet alles. Dat is hier geen enkel probleem. Maar mijn 7390 KAN
iets extra's toevoegen.

7390 (voor jou 7490) hangt achter de 7581 in IP-client mode. Hij is dan
een uitbreiding op de 7581.

- 3x extra UTP } Apparaten hierop aangesloten krijgen
- Extra WiFi router } gewoon een IP-adres (DHCP) van de 7581.
- DECT telefoon, als IP-telefoon aan de 7581.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
hkoster1
2018-03-18 12:30:22 UTC
Post by Ruud Uphoff
Post by hkoster1
[...]
Waarom moest Hillary zo nodig Everest beklimmen?
Post by Ruud Uphoff
[...]
Ja, zo staat mijn FB7490 nu achter de ConnectBox, behalve dat ik een
kabeltje heb gemaakt om de (analoge) Ziggo telefoonpoort te verbinden
met de DSL-poort van de FB7490.

Met PPPoE Passthrough zou de FB7490 direct de XS4ALL SIP-telefoon
kunnen afhandelen. Ik heb ook nog wat MikroTik apparatuur liggen om mee
te spelen. Al deze vragen komen uit een "mindset" soortgelijk aan die van
Sir Edmund... gewoon nieuwsgierigheid dus.
Post by Ruud Uphoff
--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff

Henk
Ruud Uphoff
2018-03-18 13:30:26 UTC
Post by hkoster1
Post by Ruud Uphoff
[...]
Precies dat heb ik zelf gehad, maar een echte "Passthrough" kan niet met
een FRITZ!Box. Bij UPC kun je het WAN IP op de Fritz krijgen, maar als
je nu hetzelfde wil doen zou je dus dubbel NAT krijgen. (Er zijn hier
wizkids die het wel voor elkaar gekregen zouden hebben, maar dan geen TV
meer)
Post by hkoster1
[...]
Ook de poging om Een Fritz in client IP-Mode telefonie te laten doen is
tot mislukken gedoemd. Tijdens configureren lijkt het allemaal te
werken, maar dan blijkt verbinding niet mogelijk te zijn.

Maar als IP-telefoon bereik je hetzelfde. Je kunt elke IP-telefoon
achter de Fritz hangen als "Telephony device".

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
hkoster1
2018-03-18 14:03:02 UTC
OK bedankt Ruud, ik heb inmiddels voldoende aanknooppunten over wat wel of niet gaat werken.
Hans
2018-03-18 14:18:34 UTC
Post by hkoster1
OK bedankt Ruud, ik heb inmiddels voldoende aanknooppunten over wat wel of niet gaat werken.
Het is wel mogelijk telefonie volledig te laten afdoen door de 7490.
Kwestie van externe telefonie in de 7581 uitschakelen, of niet
inschakelen, en dan de telefoon configuratie volledig op de 7490 te
doen. Met de 7490 als switch/accespoint achter de 7581. TV moet dan wel
van de 7581 gehaald worden.
Hans
2018-03-18 14:33:32 UTC
Post by Hans
Post by hkoster1
[...]
Nog een aanvulling, wanneer de 7490 als switch/accespoint wordt
ingesteld, is het uiteraard ook mogelijk hier de tv onvanger op aan te
sluiten.
hkoster1
2018-03-18 15:27:41 UTC
Post by Hans
[...]