provider firmware push aanzetten
rik
2018-05-16 06:53:32 UTC
Hallo,

snel vraagje

Xs4all pushed (kennelijk) nieuwe firmware warrbij de 7581 dect problemen minder
groot zijn, als je automagische firmware push aan hebt staan. Hoe doe
je dat in de
7581, gewoon in de "update" settings !? want in internet-account zie ik
de optie van
provider push oid niet staan :-)
De firmware schijnt niet vrij beschikbaar te zijn op de avm site, maar
alleen via de
ACS push van xs4all te kunnen komen

R.
Roger
2018-05-16 07:29:16 UTC
Post by rik
[...]
Zorg ervoor dat je Advanced View aan hebt staan. Dan vind je dit
onder Internet -> Account Information -> Provider Services. Het
kunnen pushen van updates door de provider staat standaard aan.
Als je het niet wist te vinden, dan zul je het denk ik ook niet
uit hebben gezet :)
Post by rik
De firmware schijnt niet vrij beschikbaar te zijn op de avm
site, maar alleen via de ACS push van xs4all te kunnen komen
https://service.avm.de/downloads/beta/fritzbox-7581/other/

Tenzij er nog een nieuwere (closed) beta is dan 6.85-50446 moet
dit de firmware zijn die je bedoelt.

Groeten,
-Roger
Rik
2018-05-16 07:50:01 UTC
Post by Roger
Post by rik
[...]
:-)
ik heb advanced aan staan, maar heb geen tabje Provider services :-(
onder account information (wel internet connection-IPv6-LISP-DNS Server )

Raar, ik loop nu 6.85 Firmware version:152.06.85

vreemd ... ?! of kijk in verkeerd ...?

R.
-Roger
Roger
2018-05-16 08:07:35 UTC
Post by Rik
Post by Roger
[...]
Hmm... Bij mij is er een tab 'Provider Services' tussen de tabs
'LISP' en 'DNS Server'. Volgens de 7581 helppagina is het tonen
van de tab Provider Services' voorwaardelijk, zie:

https://service.avm.de/help/en/FRITZ-Box-7581/016/hilfe_netzwerk_providerservice

Vraagjes:
* Gebruik je je 7581 als DSL-modem? Of hangt je 7581 als router
achter een ander modem?
* Staat XS4ALL ingesteld als je internet service provider?

Groeten,
-Roger
Rik
2018-05-16 08:59:18 UTC
Post by Roger
Post by Rik
Post by Roger
[...]
Yep, als dsl modem :-)
Yes ISP staat op xs4all.

R.
Post by Roger
Groeten,
-Roger
Roger
2018-05-16 09:25:23 UTC
Post by Rik
Post by Roger
[...]
Rechttoe, rechtaan... Dat zou toch moeten werken. Misschien dat
de goden van deze nieuwsgroep er meer van weten.

In elk geval kun je 6.85-50446 handmatig installeren. Ik heb deze
versie nu acht weken draaien. Zeer stabiel en duidelijk beter dan
6.85 i.c.m. Gigaset DECT handsets.

Groeten,
-Roger
Rob
2018-05-16 11:35:47 UTC
Post by Roger
Post by Rik
Post by Roger
[...]
Ik denk dat het niet gaat werken want de 7581 heeft dan geen IP verbinding
met internet. Ik heb ook een tijdje een 7581 als PPPoE relay achter
mijn router gehad en je kunt dan bijv ook niet de "check op nieuwe firmware"
doen of een update. Hij zegt geen internet. Zelfs als je een static
default route invoert via je eigen router (die het dan NAT, en via de
PPPoE link weer naar buiten stuurt) dan werkt het niet!
Kennelijk is de router zeer eenkennig hierin.
A. Dumas
2018-05-16 12:04:28 UTC
Post by Rob
Post by Roger
Post by Rik
Post by Roger
[...]
Ik dacht dat ie met "als dsl modem" bedoelde: normaal gebruik dus
modem+router als 1e aan de lijn.
rik
2018-05-16 13:53:41 UTC
Post by A. Dumas
Post by Rob
Post by Roger
Post by Rik
Post by Roger
[...]
Hij heeft gewoon een ip verbinding, telefonie gaat er ook over, en ik
kan ook met
de update functie zoeken naar de laatste firmware.

R.
Erik.jo32
2018-05-19 12:13:04 UTC
Post by Roger
In elk geval kun je 6.85-50446 handmatig installeren. Ik heb deze
versie nu acht weken draaien. Zeer stabiel en duidelijk beter dan
6.85 i.c.m. Gigaset DECT handsets.
Telefonie nog steeds problemen met bedrijfnummers.
Die schakelen met de codec bij het keuzemenu.
Daar gaat het mis mee. Dan horen ze me niet.

Call Diversion in en uit schakelen op de fritzfon gaat niet gelijk met de webinterface.
Blijkbaar gaat de instelling in de fritzfon voor.

Ook ben ik ook al de mededelingen in de antwoordapparaten kwijt geraakt.
Dan kwam de ingebouwde mededeling.
In het menu stond het nog wel op custom.

Erik
Roger
2018-05-20 04:34:31 UTC
Post by Erik.jo32
Telefonie nog steeds problemen met bedrijfnummers.
Die schakelen met de codec bij het keuzemenu.
Daar gaat het mis mee. Dan horen ze me niet.
Dat klinkt als een SIP re-INVITE die ergens de mist
in gaat. Wat zegt AVM er van?
Post by Erik.jo32
Call Diversion in en uit schakelen op de fritzfon gaat
niet gelijk met de webinterface. Blijkbaar gaat de
instelling in de fritzfon voor.
Lijkt mij gewoon een bug. Je schakelt op de Fritz!Fon
bestaande diversions aan en uit.
Post by Erik.jo32
Ook ben ik ook al de mededelingen in de antwoordapparaten
kwijt geraakt. Dan kwam de ingebouwde mededeling.
In het menu stond het nog wel op custom.
Fritz!OS zit helaas vol met bugs. Ze zouden bij AVM
eens een half jaar een moratorium op nieuwe features
moeten afkondigen en alleen maar bugs fixen.

Groeten,
-Roger
Erik.jo32
2018-05-23 06:51:07 UTC
Post by Roger
Post by Erik.jo32
[...]
De problemen ontstaan in het druk 1 voor pietje en 2 voor jantje.
Na sturen van een Trace van een telefoongesprek dat fout ging.

AVM:
Alles duid op een zogenaamd, Codec Probleem. De Provider stuurt een g729 DTMF Stream, maar van tevoren is er een g711 Stream afgesproken.
Nu lijkt het erop, dat de g711 Stream door de Provider niet gecodeerd kan worden, omdat de Provider van een g729 uitgaat.
Dus is dit een fout die buiten de FRITZ!Box optreed.
Rob
Volgens mij duidt dit op een helpdesker die het ook niet zo precies weet...
Roger
2018-05-23 11:03:37 UTC
Post by Erik.jo32
Post by Roger
Post by Erik.jo32
[...]
Geen idee wat dat is... Soms vraag ik me wel eens af of ze
bij AVM wel verstand hebben van telefonie.

DTMF heeft niet direct iets te maken met de codec (het is
gewoon in band signaling). Maar G.729 is geen goede keuze
voor DTMF. De kwaliteit van deze codec is onvoldoende voor
een betrouwbare ontvangst van DTMF codes. Voor faxen ook
niet, maar dit terzijde.

Ik heb in het verleden G.729 vooral gezien bij contracten
voor internationale discount telefonie.

=> Heb je misschien een aanwijzing dat dat voice response
systeem ergens in het buitenland staat? (bv. in de USA)

In dat geval zouden andere klanten van dat bedrijf er ook
last van kunnen/moeten hebben. Zoiets valt toch ergens op?
Post by Erik.jo32
[...] maar van tevoren is er een g711 Stream afgesproken.
Van codec wisselen kan. Maar uiteraard niet zomaar.

Als een van de partijen gaande de sessie andere parameters
wil, dan doet hij een re-INVITE (een INVITE binnen een
bestaande dialoog). Dat kan ertoe leiden dat ergens trans-
coding (bv. G.729 <--> G.711) wordt gedaan waar dat eerst
niet gebeurde.

=> Is er in die trace een re-INVITE te zien? (een INVITE
tijdens een betaande dialoog)

Andere vraag: wat voor toestel gebruik je aan de FB?
DECT? Analoog? Misschien heeft het ook nog iets maken
met de manier waar op key presses tijdens een gesprek
worden verstuurd.

Groeten,
-Roger
Erik.jo32
2018-05-23 11:42:09 UTC
Post by Roger
Post by Erik.jo32
Post by Erik.jo32
[...]
Ik heb Fritzfon's en ook een analoog toestel.
Probleem heb ik met beide.

Ik heb later nog wel gesproken met de medewerker.
Het lag aan de centrale van die firma die ik bel.
Die geeft de codec wissel niet juist aan.
Dus doen ze er niets aan.

Ik kan in de fritzbox instellen hoe hij met DTMF omgaat.
Het staat nu op Inband.

Erik
Post by Roger
Groeten,
-Roger
Roger
2018-05-18 19:56:35 UTC
Post by Rik
ik heb advanced aan staan, maar heb geen tabje Provider services :-(
onder account information (wel internet connection-IPv6-LISP-DNS Server )
Ik las op het XS4ALL gebruikersforum een post waarin iemand
die tab kwijt was na het terug zetten van een backup:

https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=774&rowstart=460#post_6959

Groeten,
-Roger