Vragen over straatkast
Louis Lagendijk
2017-10-24 19:26:50 UTC
hallo allemaal
Binnenkort (December) krijgen we een straatkast en kan ik eindelijk een
snellere verbinding krijgen dan mijn huidige bonded verbinding
(44Mbit/s). Ik heb alleen een paar vragen:
1- ik meen me te herinneren dat in het verleden Xs4all gebruikers niet
automatisch overzette naar de straatkast. Is dat nog zo en moet ik zelf
de overstap aanvragen? En als ik die zelf aanvraag, zit ik dan vast aan
een nieuw abonnement voor een jaar?
2- Zoals hierboven al aangegeven heb ik nu bonding met een smart
abonnement. Vervalt de bonding bij de straatkast? Met 111Mb zou bonding
niet nodig moeten zijn bij smart...
3- Als ik zou upgraden naar een Plus abonnement, zit ik dan weer voor
een jaar vast?

Met vriendelijke groet,
Louis
Arnold
2017-10-25 09:54:06 UTC
Post by Louis Lagendijk
[...]
Je wordt als het goed is automatisch omgezet. Ik weet niet hoe snel dat
proces nu loopt.
Post by Louis Lagendijk
2- Zoals hierboven al aangegeven heb ik nu bonding met een smart
abonnement. Vervalt de bonding bij de straatkast? Met 111Mb zou bonding
niet nodig moeten zijn bij smart...
Ik zou vermoeden van wel. De leverstraat kijkt naar de haalbare snelheid
(volgens opgave KPN) en zet dan de meest geschikte techniek in. Het ligt
een beetje aan wat omgevingsfactoren of bonding wel of niet van
toepassing is. In de berekening wordt ook ruimte gelaten voor eventuele
tv. In principe maakt het niet echt uit zou ik denken, en is volgens mij
je up met een vvdsl lijn nog steeds hoger dan met een bvdsl lijn.
Post by Louis Lagendijk
3- Als ik zou upgraden naar een Plus abonnement, zit ik dan weer voor
een jaar vast?
Dat denk ik wel, maar is het een probleem?

Arnold.
hwh
2017-10-26 14:49:47 UTC
Post by Arnold
[...]
Dat laatste is punt 1, punt 2 is dat KPN liever iedereen op de nieuwste
techniek heeft. De techniek om de storingen en dergelijke uit de bundel
van lijnen te filteren werkt beter als alle lijnen deze techniek gebruiken.

Dat is ook de reden dat de providers contact opnemen met de aangesloten
abonnees om ze om te zetten naar de straatkast.

gr, hwh
Miquel van Smoorenburg
2017-10-26 19:59:57 UTC
Post by hwh
Post by Arnold
[...]
Er is bonded vectored vdsl, BVVDSL. Als je het "plus" abo hebt en het
is leverbaar (er lopen 2 koperparen van de straatkast naar je huis)
dan krijg je dat.

Mike.
Paul
2017-10-26 21:27:49 UTC
Post by Miquel van Smoorenburg
Post by hwh
Post by Arnold
[...]
En als je naar je straatkast met een aderpaar b.v. een 80/30 verbinding
hebt, gaat dat dan bij bonding naar ongeveer 160/60 ?
Paul.
hwh
2017-10-27 08:28:39 UTC
Post by hwh
Post by Arnold
[...]
Ongeveer wel. Al zitten er slechte lijnen tussen. Je tweede lijn kan
slechter, maar ook beter zijn dan de eerste. Bij mij zijn ze vrijwel gelijk.

gr, hwh
Maarten Carels
2017-10-27 08:28:52 UTC
Paul <***@hotmail.com> wrote:

[...]
Post by Paul
En als je naar je straatkast met een aderpaar b.v. een 80/30 verbinding
hebt, gaat dat dan bij bonding naar ongeveer 160/60 ?
Paul.
Meetpunt hier, mijn testlijn van ongeveer 300-350 meter naar de
straatkast:
110+99 down, 32.6+26.2 up

Samen dus 209 om 58.8

Snelheidstestjes kloppen daarmee.

De meeste lijnen die ik gezien heb geven de tweede lijn net een streepje
minder dan de eerste.

Ter vergelijking, enkele lijn (7490) op dezelfde afstand 110 om 30.

Bonding levert je dus bijna het dubbele van een enkele lijn op.

--maarten
Arnold
2017-10-29 13:20:38 UTC
Post by Maarten Carels
[...]
Post by Paul
[...]
Kan iemand KPN nog eens lief aankijken en vragen of het profiel voor
bvdsl op CO aangepast kan worden? Mijn attainables voor send direction
zijn 15975 en 20114 en mijn currents zijn 5878 en 5222. Voelt een beetje
zonde :-)

Arnold.
Dick
2017-10-27 09:45:54 UTC
Post by Miquel van Smoorenburg
Er is bonded vectored vdsl, BVVDSL. Als je het "plus" abo hebt en het
is leverbaar (er lopen 2 koperparen van de straatkast naar je huis)
dan krijg je dat.
Interessant verhaal. Kunnen jullie als xs4all dat checken 'van
straatkast naar huis' of moet ik daarvoor KPN bellen?
Arnold
2017-10-29 13:16:40 UTC
Post by Dick
[...]
Dat doet de XS4ALL orderstraat voor je. Je kunt dus inloggen voor een
aanpassing van je abonnement en dan wordt er een check afgevuurd naar
KPN waaruit blijkt of bonding beschikbaar is op jouw adres. Als dat zo
is kun je de bijbehorende abonnementen bestellen anders niet.

Arnold.
A. Dumas
2017-10-31 11:02:38 UTC
Post by Arnold
Post by Dick
[...]
Is dat precies hetzelfde wanneer je zelf op
https://netco-fpi-info.fourstack.nl zou kijken?
Arnold
2017-10-31 11:33:08 UTC
Post by A. Dumas
Post by Arnold
Post by Dick
[...]
Nee. Het is een combinatie van een aantal verschillende bronnen die
gebruikt wordt en niet perse fourstack. De info komt uiteindelijk wel
uit dezelfde systemen uiteraard, maar XS heeft eigen inzetregels in de
systemen.

Arnold.
A. Dumas
Oké, bedankt.
Dick
b***@gmail.com
2017-10-25 11:56:18 UTC
Post by Louis Lagendijk
3- Als ik zou upgraden naar een Plus abonnement, zit ik dan weer voor
een jaar vast?
Uit de Actievoorwaarden op de website van xs4all:

Heeft u Internet Compact, Smart (of een oud internetabonnement) van XS4ALL en bestelt
u Internet Plus van XS4ALL, dan ontvangt u de eerste 5 maanden Internet Plus voor de prijs
van Internet Smart en betaalt u geen € 55 maar € 45, -. Het abonnement is maandelijks te
wijzigen of op te zeggen.

Maandelijks op te zeggen dus, er staat niets over een jaarcontract. Ik vraag me alleen af of als je teruggaat naar Smart of ze dan de bonding weer van je verbinding afhalen en je teruggaat naar 1 lijn.
Jack Raats
2017-11-05 08:47:16 UTC
Post by Louis Lagendijk
hallo allemaal
Binnenkort (December) krijgen we een straatkast en kan ik eindelijk een
snellere verbinding krijgen dan mijn huidige bonded verbinding
Hoe weet je dat je een nieuwe straatkast krijgt?

m.v.g.
Jack Raats
Alex Plantema
2017-11-05 22:26:25 UTC
[...]
[...]