7369 Defect ?
rudi
2018-01-16 06:42:41 UTC
Hallo !

Na bijna 2 jaar probleemloos te werken is mijn 7369 vreemde
kuren aan het vertonen. Af en toe (lijkt steeds vaker voor te komen)
houdt hij er mee op, en na een reboot komt hij in factory default
(de wizard waar je een password moet kiezen) weer "up".

Half uurtje uit, inladen oude config, en hij gaat wer.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? Ik verdenk
de voeding maar heb niet even snel een vervanger liggen.

Ik kan natuurlijk een nieuw modem vragen aan de helpdesk,
maar gebruik (ook) dect en een 7581 schijnt wat DECT issues
te hebben. ...

Ideen !?

Rudi
P.Markesteijn
2018-01-16 12:15:40 UTC
Post by rudi
[...]
De laatste maand ook hier regelmatig (1x per dag) knalt de modem eruit - bij
opnieuw opstarten en via de webbrowser inloggen zeurt Chrome en ook Firefox
over onveilige verbinding.
Het lijkt samen te hangen met WIFI: als ik na een paar uur mijn tablet niet
gebruikt heb en dan dat ding uit zijn slaap haalt en een app gaat gebruiken
vliegt de Fritz eruit, toeval?
Iemand die dit herkent?

P.M.
Tim Oosterbroek
2018-01-16 14:22:28 UTC
Post by P.Markesteijn
[...]
Heb je een chromecast(-achtige)? Dan klinkt alsof het samenhangt met een
google cast probleem. Zie bijvoorbeeld:
https://www.myce.com/news/confirmed-issue-google-cast-causes-temporarily-wifi-drops-around-world-83428/

Tim
P.Markesteijn
2018-01-24 14:16:24 UTC
Post by P.Markesteijn
[...]
Het heeft even geduurd maar waarschijnlijk was dit de oorzaak.

In m'n (Android) tv zit Chromecast ingebouwd, die is wel bedraad met netwerk
verbonden maar m'n tablet is wifi.

Op tablet google home verwijderd en het euvel is inderdaad niet meer
opgetreden.

Inmiddels is er een patch, maar ik kan heel goed leven zonder Chromecast.

Dus nog bedankt voor de tip.

rudi
2018-01-16 17:00:56 UTC
Post by rudi
[...]
Kennelijk een bekend probleem, andere voeding geprobeerd,
ook na plm. 12 uur zomaar settings vergeten.
Nu toch maar een naar de Helpdesk, ze kenden het probleem,
en sturen een 7581 op. Hopelijk gaat dit goed werken met mijn
Siemens (gigaset) (oude) DECT handsets :-)

Thanks xs4all !

Rudi