"VAS extra subnet voor ,InternetAccess" buiten FB om?
Erik-Jan Roggekamp
2017-03-24 12:06:40 UTC
Ik heb een FB en deze staat ook ingesteld dat ik een "VAS extra subnet
voor InternetAccess" heb met een aantal extra IP adressen.
Op zich werkt dit maar ik wil van deze extra IP adressen gebruiken
buiten het FB modem om. Is er iemand bekend mee of dit kan?
Kan ik tussen mijn glasvezel aansluiting een switch met VLANS zetten om
deze IP adressen uit te vilteren oid?

gr/
Erik-Jan
Rob
2017-03-24 14:25:23 UTC
Post by Erik-Jan Roggekamp
[...]
Je kunt zelf een router plaatsen op je glasvezel en daar de fritzbox
dan achter hangen voor een van die subnet adressen.

Met alleen een switch gaat dat niet, het moet een router zijn die PPPoE kan.
(zoals de Fritzbox ook doet)
Miquel van Smoorenburg
2017-03-24 14:36:38 UTC
Post by Erik-Jan Roggekamp
[...]
Kan je wat beter uitleggen wat je precies wilt bereiken?
Welke doel-situatie heb je voor ogen?

Mike.
Erik-Jan Roggekamp

Erik-Jan
Rob
Dat heb ik al uitgelegd: Nee, dat kan niet. Niet met een switch.
Miquel van Smoorenburg
2017-03-24 19:59:03 UTC
Post by Erik-Jan Roggekamp
[...]
Ik snap niet wat je bedoelt met "buiten het FB modem om". HOE wil je
die gaan gebruiken. Wat wil je aansluiten en waarop.
Post by Erik-Jan Roggekamp
Is er iemand bekend mee of dit kan?
Kan ik tussen mijn glasvezel aansluiting een switch met VLANS zetten om
deze IP adressen uit te vilteren oid?
IP adressen uitfiteren?

Ga eens terug naar het begin, en leg uit wat je wil gaan doen. Niet
"hoe" (buiten fritzbox om, een switch met VLANs) maar _wat_

Mike.