Vergissing en schande
Paul van der Vlis
2017-05-13 09:30:35 UTC
Hoi allen,

Deze week werd een klant van me afgesloten van internet, per ongeluk.

Mijn klant had internet op een vestiging die werd gesloten opgezegd, en
XS4all had per ongeluk een andere vestiging afgesloten. Een vergissing
is menselijk, men gaf het ook ruiterlijk toe.

Mijn punt: het duurt dan opeens een week voordat je weer wordt aangesloten.

Ik vind dat een schande. Als je een fout maakt, dan herstel je dat zo
snel mogelijk.

Een week lang geen telefoon voor een bedrijf met personeel?

Een week lang geen internet voor een bedrijf waar internet de core
bussiness is?

XS4all moet zich schamen.

En een paar weken geleden moest ze zich ook al schamen, want toen
speelde iets soortgelijks bij een andere klant bij een verhuizing. Per
ongeluk had men het oude adres een week te vroeg afgesloten. Heel lastig
bij een verhuizing.

En wat ook belachelijk is: mijn klant kreeg een nieuwe router
opgestuurd, en een doos om de oude terug te sturen.
Dit soort dingen gebeurd niet soms, maar het is standaard.

Het wordt tijd dat XS4all andere afspraken gaat maken met leveranciers
als KPN.

Groeten,
Paul
https://www.vandervlis.nl/
Dirk T. Verbeek
2017-05-13 09:43:29 UTC
Post by Paul van der Vlis
XS4all moet zich schamen.
Ja.
Rob
2017-05-13 11:56:48 UTC
Post by Paul van der Vlis
Mijn klant had internet op een vestiging die werd gesloten opgezegd, en
XS4all had per ongeluk een andere vestiging afgesloten. Een vergissing
is menselijk, men gaf het ook ruiterlijk toe.
Wat ik in het verleden al geleerd heb: zorg ervoor dat XS4ALL niet
weet dat je 1 bedrijf met meerdere vestigingen bent. Laat alle
vestigingen een aparte relatie met apart relatienummer zijn en aparte
facturatie. De financiele afdeling is er wellicht niet blij mee, maar
de sh*t die je over je heen haalt door dingen aan elkaar te koppelen
die is het echt niet waard!
Als je dan wat opzegt geef je duidelijk je relatienummer en loginnaam
op en kan het niet zo gemakkelijk fout gaan.
Post by Paul van der Vlis
En wat ook belachelijk is: mijn klant kreeg een nieuwe router
opgestuurd, en een doos om de oude terug te sturen.
Dit soort dingen gebeurd niet soms, maar het is standaard.
Ja dat is ook balen. Wij hadden laatst ergens glas aangevraagd en
dit was door miscommunicatie op een verkeerde plek geleverd.
(gebouw met 2 ISRA punten)

Verhuizen van glas kan niet. Zelfs niet naar een andere aansluiting
in hetzelfde gebouw (ik neem aan de patch een plekje verderop steken in
een kast in de buurt...). De oude aansluiting moest opgezegd
worden, een nieuwe aangevraagd, nieuwe loginnaam, nieuw IP adres, weer
een doos met router die terug gestuurd moest worden, en ondanks dat ik
bij de eerste bestelling al opgegeven had dat alle post naar een ander
adres moest dan de aansluiting was dit bij de 2e poging dus weer fout
en ging de post naar het aansluitadres.

Je hoort hier altijd over die leverstraat die de uitlevering van
nieuwe producten nodeloos vertraagt, maar zelfs met al die tijd die
het kost om deze te maken werkt ie nog knap waardeloos.
Paul van der Vlis
2017-05-14 12:43:03 UTC
Op 13-05-17 om 13:56 schreef
Post by Rob
en ondanks dat ik
bij de eerste bestelling al opgegeven had dat alle post naar een ander
adres moest dan de aansluiting was dit bij de 2e poging dus weer fout
en ging de post naar het aansluitadres.
Dat is ook mijn ervaring, de factuur kan best naar een ander adres, maar
bepaalde officiele berichten en ook modems gaan altijd naar het
aansluitadres. Heel lastig als je daar geen post kunt ontvangen.

Groet,
Paul
https://www.vandervlis.nl/
kees6238
2017-05-14 15:28:42 UTC
On Sun, 14 May 2017 14:43:03 +0200, Paul van der Vlis
Post by Paul van der Vlis
Op 13-05-17 om 13:56 schreef
Post by Rob
[...]
idd, nu je het zegt, dat heb ik ook meegemaakt bij een gehuurde
werkplek.
De post kwam dan bij een bullebak buurman die het weggooide.
Het duurde natuurlijk ook weer even voor ik er achter kwam wat er aan
de hand was want alle andere post kwam wel op m'n huis/postadres.
Ook weer allemaal onnodig gedoe.
Zou er iemand van xs4all meelezen en aantekeningen maken voor in de
vergadering ?

Omgekeerd stond er ook eens een vrachtwagen met materiaal bij m'n huis
:-/

Nu heb ik gelukkig wonen en werken bij elkaar, maar nu krijgen we post
van 2 buren wegens onduidelijkheid over A en B nummers.
Maar dat stop ik dan vrolijk in de juiste bus

Op goegel-earth staan die adressen ook verkeerd, maar probeer zo'n
club dat maar eens wijs te maken.
Er komen hier mensen aan de deur die niet willen geloven dat ze
verkeerd zijn want ze hebben het toch opgezocht :-/
kees6238
2017-05-13 13:02:07 UTC
On Sat, 13 May 2017 11:30:35 +0200, Paul van der Vlis
Post by Paul van der Vlis
[...]
In zo'n geval moet er toch een manier zijn om zoiets te versnellen zou
je denken, zal wel weer een financiele kwestie zijn ws.
Het bedrijf wat de vergissing gemaakt heeft krijgt een factuur van een
andere partij.
Post by Paul van der Vlis
Een week lang geen telefoon voor een bedrijf met personeel?
Een week lang geen internet voor een bedrijf waar internet de core
bussiness is?
En geen buurman waar je even een tijdje bij in kan prikken ?
Post by Paul van der Vlis
XS4all moet zich schamen.
Jaha, internet is een basisbehoefte geworden idd, eigenlijk altijd een
backup achter de hand houden (dus?)
In het geval van een bedrijf een extra verbinding van andere
aanbieder/netwerk/kabelsoort ?
Of afspraken maken met de buren.
Post by Paul van der Vlis
[...]
Toen ik/wij verhuisden, al weer een aantal jaren terug, hadden we een
ruime overlap, dat vond ik toen best wel netjes/handig geregeld.
Paul van der Vlis
2017-05-14 12:50:15 UTC
Post by Paul van der Vlis
[...]
Het is op het platteland, dit gaat niet. Op de wifi zijn ze echt het
enige accesspoint wat je kunt kiezen.

Ik heb er nu een gammele 4G verbinding neergelegd voor nood.
Maar dat had XS4all ook kunnen doen.
Post by kees6238
Post by Paul van der Vlis
[...]
Dat doe je inderdaad bij een groot bedrijf, maar niet bij een klein
bedrijfje.
Post by kees6238
Of afspraken maken met de buren.
Dat is niet altijd een optie.
Post by kees6238
Post by Paul van der Vlis
[...]
Dat is tegenwoordig ook normaal. Maar het kan mis gaan, en dan is er
niets aan te doen.

Groeten,
Paul
https://www.vandervlis.nl/
kees6238
2017-05-14 15:40:40 UTC
On Sun, 14 May 2017 14:50:15 +0200, Paul van der Vlis
Post by Paul van der Vlis
Post by kees6238
En geen buurman waar je even een tijdje bij in kan prikken ?
Het is op het platteland, dit gaat niet. Op de wifi zijn ze echt het
enige accesspoint wat je kunt kiezen.
Zo heb ik ook, ik had wifi problemen met een modem, er DUIDELIJK bij
gezegd dat er GEEN andere wifi actief is in de omgeving.
Antwoord van xs4all was dat ik een vrij kanaal moest kiezen . . . . .
Rob
2017-05-14 17:42:46 UTC
Post by Paul van der Vlis
Post by kees6238
[...]
Ik ben wel benieuwd waar je een dergelijke plek kunt vinden gezien
de vele WiFi "lange" afstand linken die over het land gaan...
Paul van der Vlis
2017-05-15 16:02:25 UTC
Post by Paul van der Vlis
Post by kees6238
[...]
Ergens tussen Annen en Veendam (grensgebied Groningen/Drente).

Groeten,
Paul
https://www.vandervlis.nl/
Rob
2017-05-15 16:44:32 UTC
Post by Paul van der Vlis
Post by Paul van der Vlis
Post by kees6238
[...]
Nou daar zijn wel links actief... dus stil zal het niet zijn.
Binnen wel natuurlijk.
kees6238
2017-05-16 08:43:53 UTC
Post by Paul van der Vlis
Post by kees6238
[...]
ik reageerd hier nog niet eerder op omdat ik me nog afvroeg wat voor
verbinding je hier mee bedoeld
ws iets op een andere frequentie ?

in de 7360v2 kun je van alles zien mbt tot wifi
zo zie ik allerlei mobiele wifi punten op telefoons die langsrijden,
neem ik aan
zo af en toe iemand die probeerd om in te loggen
maar normaal zie ik maar een kanaal actief
Rob
2017-05-16 16:13:52 UTC
Post by kees6238
Post by Paul van der Vlis
Post by kees6238
[...]
WiFi wordt ook gebruikt voor verbindingen over langere afstand
met gerichte antennes. Om dat te ontvangen moet je dus wel toevallig
in zo'n bundel zitten en vrij zicht hebben richting een van de eindpunten.
Als je binnen op de begane grond zit dan zie je daar meestal niets van,
maar als je in een flat woont en voor het raam checkt dan vast wel.