Verschillende snelheid bonding lijnen
Add Reply
Theo
2017-06-01 19:14:51 UTC
Ik zie dat mijn bonding verbinding is opgebouwd uit 2 verbindingen met
onderling een groot snelheidsverschil.

Attainable:
Lijn 1 is 45600 / 11234 kbit/sec
lijn 2 is 20958 / 4623 kbit/sec

Current :
Lijn 1: 41405 / 7764 kbit/sec
Lijn 2: 19205 / 3332 kbit/sec

Voor de verhoging had ik totaal 55000 / 11000 kbit/sec.
Nu is de verhoging 10%.

Ik had eigenlijk gehoopt dat die 2e lijn ook omhoog zou gaan en dat ik
dan inderdaad iets meer in de richting van 80 mbit ( mijn Smart abo)
down had gezien.

Ligt zo'n snelheidsverschil aan de lijn of aan de techniek in de
centrale? (Bd-IJpelaar)
Theo
Miquel van Smoorenburg
2017-06-01 19:45:02 UTC
Post by Theo
[...]
Dat ligt aan de lijn, die lijn 2 is gewoon veel slechter. Zit mogelijk
ergens een slechte las in, ofzo.

Mike.
Theo
2017-06-03 09:06:47 UTC
Post by Miquel van Smoorenburg
Post by Theo
[...]
Dank je voor de verheldering.
Is zoiets in de alledaagse praktijk op te lossen?
Ik bedoel is zo'n slechte las makkelijk op te sporen?
Ik dacht te weten dat men een lijn kan doormeten en dan het punt waar
het probleem zich voordoet kan localiseren.
Theo
BUSSIE
2017-06-03 12:33:47 UTC
Post by Theo
[...]
Mits het juiste mannetje komt met de juiste apparatuur kan men dit
zeer nauwkeurig vaststellen.

Dit weet ik uit ervaring.

Echter meestal stuurt men eerst iemand met onvoldoende kennis van
zaken en niet de juiste apparatuur en dat is ook uit ervaring helaas
Theo
2017-07-25 08:35:38 UTC
Post by Theo
[...]
Vorige week eea aangekaart bij Xs4all.
3 dagen later stond er een Guidion monteur voor de deur.
Alles doorgemeten, ook vanuit de straatkast zowel richting mijn huis als
richting centrale.
Vanuit de centrale kwam idd een lager signaal binnen.
In de centrale is mijn verbinding op 2 x 2 nieuwe aders aangesloten en
was het probleem opgelost. Modem traint nu ook steeds wat hoger in.

Attainable throughput kbit/s 45134 39810 10031 10748
Current throughput kbit/s 37218 37560 5413 5687

Waarschijnlijk lag een van de aders dicht tegen ISDN aders en dit
schijnt dan een probleem te kunnen geven.
Weer een tevreden XS gebruiker.
Theo
Gerrit
2017-08-05 16:18:14 UTC
Nou, ik heb exact hetzelfde probleem. Maar na verwijzing naar zelfs deze post wordt er door Support op mijn concrete verzoek om een monteur langs te sturen niet geantwoord en krijg ik een nieuw modem opgestuurd. Welke door een andere support medewerker in een eerder telefoongesprek als minder stabiel werd beoordeeld en niet geschikt voor mijn probleem... Welke magische zin heb jij gebruikt om zo snel een monteur te krijgen?
Theo
2017-08-07 06:42:39 UTC
Post by Gerrit
[...]
Ik heb via de site een bericht gestuurd dat ik dit probleem had samen
met de gegevens uit de modem. Eigenlijk de info die ik in mijn 1e
posting hier gemeld heb.
Een dag later telefonisch contact gehad en vandaar is alles in werking
gezet.
Gerrit
Ok dank! Nog 1 vraagje: welk modem gebruik jij?
Theo