Verschillende snelheid bonding lijnen
Add Reply
Theo
2017-06-01 19:14:51 UTC
Ik zie dat mijn bonding verbinding is opgebouwd uit 2 verbindingen met
onderling een groot snelheidsverschil.

Attainable:
Lijn 1 is 45600 / 11234 kbit/sec
lijn 2 is 20958 / 4623 kbit/sec

Current :
Lijn 1: 41405 / 7764 kbit/sec
Lijn 2: 19205 / 3332 kbit/sec

Voor de verhoging had ik totaal 55000 / 11000 kbit/sec.
Nu is de verhoging 10%.

Ik had eigenlijk gehoopt dat die 2e lijn ook omhoog zou gaan en dat ik
dan inderdaad iets meer in de richting van 80 mbit ( mijn Smart abo)
down had gezien.

Ligt zo'n snelheidsverschil aan de lijn of aan de techniek in de
centrale? (Bd-IJpelaar)
Theo
Miquel van Smoorenburg
2017-06-01 19:45:02 UTC
Post by Theo
[...]
Dat ligt aan de lijn, die lijn 2 is gewoon veel slechter. Zit mogelijk
ergens een slechte las in, ofzo.

Mike.
Theo
2017-06-03 09:06:47 UTC
Post by Miquel van Smoorenburg
Post by Theo
[...]
Dank je voor de verheldering.
Is zoiets in de alledaagse praktijk op te lossen?
Ik bedoel is zo'n slechte las makkelijk op te sporen?
Ik dacht te weten dat men een lijn kan doormeten en dan het punt waar
het probleem zich voordoet kan localiseren.
Theo
BUSSIE
2017-06-03 12:33:47 UTC
Post by Theo
[...]
Mits het juiste mannetje komt met de juiste apparatuur kan men dit
zeer nauwkeurig vaststellen.

Dit weet ik uit ervaring.

Echter meestal stuurt men eerst iemand met onvoldoende kennis van
zaken en niet de juiste apparatuur en dat is ook uit ervaring helaas