FB 7581: port forwarding ??
Erik Baas
2018-02-04 23:18:42 UTC
Hoe stel ik op de FB 7581 port forwarding in?? Trouwens: op de 7360 heb
ik dat al eens gedaan, maar daar kan ik het nu ook niet meer vinden! WTF??
Erik.
Jan Ehrhardt
2018-02-04 23:30:33 UTC
Post by Erik Baas
Hoe stel ik op de FB 7581 port forwarding in?? Trouwens: op de 7360 heb
ik dat al eens gedaan, maar daar kan ik het nu ook niet meer vinden! WTF??
Zorg dat de Advancd view aan staat (settings rechtsboven).
Dan is het te vinden via Internet > Permit Access > Port Sharing
Jan
Erik Baas
2018-02-05 21:59:48 UTC
Post by Jan Ehrhardt
Post by Erik Baas
Hoe stel ik op de FB 7581 port forwarding in??
te vinden via Internet > Permit Access > Port Sharing
Helaas, daar kan ik geen porrtnummers (bv. van [extern IP]:8021 naar
[intern IP]:21) invullen! En een "exposed host" is niet wat ik wil...
Erik.
A. Dumas
2018-02-05 22:43:28 UTC
Post by Erik Baas
Post by Jan Ehrhardt
Post by Erik Baas
[...]
Dat kan met geen enkele fb (sinds firmware x). Je kunt alleen forwarden
naar een device (wat ze bijhouden op MAC). Exposed host hoeft niet, het kan
gewoon nog van 1 externe poort naar 1 device poort.
Jan Ehrhardt
2018-02-06 04:55:53 UTC
Post by Jan Ehrhardt
Post by Erik Baas
Hoe stel ik op de FB 7581 port forwarding in??
te vinden via Internet > Permit Access > Port Sharing
Helaas, daar kan ik geen poortnummers (bv. van [extern IP]:8021 naar
[intern IP]:21) invullen! En een "exposed host" is niet wat ik wil...
Dat kan wel. Bij het device dat dat interne IP-nummer heeft:
1. New sharing
2. (x) Port sharing
3. Other application
4. Name: ftp8021
5. Protocal: TCP
6. Port to device: 21 to 21
7. Port requested externally (IPv4): 8021
8. [x] Enable sharing
9. (x) Internet access via IPv4
10. OK
11. Melding: Click "OK" to save this sharing and enable it.
12. OK
13. Apply: dan pas krijg je (x) ftp8021 met een actief groen bolletje
em onder Port assigned externally IPv4 ook 8021
Jan
Jan Ehrhardt
2018-02-06 05:02:18 UTC
Post by Jan Ehrhardt
Post by Erik Baas
[...]
Check wel even of in Home Network > Home Network Overview > Network
Connections bij dat device deze instelling enabled is:
[x] Always assign this network device the same IPv4 address
Jan
Jan Ehrhardt
2018-02-06 05:07:16 UTC
Post by Jan Ehrhardt
Check wel even of in Home Network > Home Network Overview > Network
[x] Always assign this network device the same IPv4 address
[x] Permit independent port sharing
moet daar trouwens ook aan staan.
Jan
S. Ubbink
2018-02-08 08:16:51 UTC
Post by Jan Ehrhardt
Post by Jan Ehrhardt
Check wel even of in Home Network > Home Network Overview > Network
[x] Always assign this network device the same IPv4 address
[x] Permit independent port sharing
moet daar trouwens ook aan staan.
Volgens mij hoeft dat niet aan te staan, want bij mij werkt port
forwarding goed zonder dat dit aan staat. Volgens de help is dit voor
UPnP of PCP.

Stefan
Erik Baas
2018-02-16 22:07:22 UTC
Post by Jan Ehrhardt
Post by Jan Ehrhardt
Post by Erik Baas
[...]
[...]
Post by Jan Ehrhardt
13. Apply: dan pas krijg je (x) ftp8021 met een actief groen bolletje
em onder Port assigned externally IPv4 ook 8021
Helaas, de meeste opties die jij noemt heb ik niet! Denk dat ze pas
tevoorschijn komen als ik DHCP aanzet voor die PC, maar aangezien het
een server is gaat dat niet gebeuren. Mafkezen daar bij AVM... :-(
Erik.
e***@gmail.com
2018-02-06 07:17:05 UTC
Post by Erik Baas
[...]
Zie:https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7581/knowledge-base/publication/show/34_Portforwarding-in-FRITZ-Box-configureren

Groet,

Eric
Erik Baas
2018-02-16 22:05:04 UTC
Post by e***@gmail.com
Post by Erik Baas
Hoe stel ik op de FB 7581 port forwarding in??
Zie:https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7581/knowledge-base/publication/show/34_Portforwarding-in-FRITZ-Box-configureren
Gaat niet lukken: ik begrijp uit
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7581/knowledge-base/publication/show/893_Statische-portforwarding-configureren/
dat het alleen werkt voor PC's die hun IP-adres via DHCP krijgen! En dat
is voor een server gewoon not done...

Waarom maakt AVM het allemaal zo moeilijk? :-(
Erik.
A. Dumas
2018-02-17 07:55:40 UTC
Post by Erik Baas
[...]
Maakt natuurlijk niets uit, zolang je het ip-adres vast zet in je modem.
Dan is het wel dhcp, maar altijd hetzelfde adres.
S. Ubbink
2018-02-18 08:02:47 UTC
Post by Erik Baas
Post by e***@gmail.com
Post by Erik Baas
[...]
En toch heb ik het ingesteld voor een systeem.
Misschien heeft te maken dat ik DHCP heb uitgezet op de FB 7581, want
die functionaliteit wordt door dat andere systeem geleverd.
Post by Erik Baas
Waarom maakt AVM het allemaal zo moeilijk? :-(
Misschien kan je kijken of je de FB alleen als modem kan instellen en de
functionaliteit op je server kan zetten.

Stefan
Rob
2018-02-18 09:54:16 UTC
Post by S. Ubbink
Misschien kan je kijken of je de FB alleen als modem kan instellen en de
functionaliteit op je server kan zetten.
Ja of een router. Ik zag een ander verhaal waarmee je hem echt helemaal
transparant kunt zetten.

Men is hier met een upgrade bezig, wellicht krijg ik dan ook wel zo'n
ding. Ik heb nu nog een 7360v2 die ik niet gebruik, in plaats daarvan
gebruik ik een Draytek 130 die RFC4638 support heeft. Maar Miquel schreef
laatst dat dit in de 7581 nu ook rudimentair aanwezig is dus als ik er
een krijg kan ik hem verbouwen tot transparant en 1500-byte MTU en alleen
als modem voor mijn router hangen.
Erik Baas
2018-02-20 21:33:49 UTC
Post by Erik Baas
Hoe stel ik op de FB 7581 port forwarding in?? Trouwens: op de 7360 heb
ik dat al eens gedaan, maar daar kan ik het nu ook niet meer vinden! WTF??
Na veel gepruts, waarbij - ondanks alle hulp in deze groep - niets
lukte, heb ik toch een oplossing gevonden: de settings van de FB7360
geïmporteerd in de 7581, en dat blijkt te werken! :-)

Onder "Home Network Overview" staat nu ook "port sharing" bij die
server, maar bewerken kan ik 'm niet: er opent zich een leeg venster met
"OK" en "Cancel", meer niet...

Ik zie nu pas de knop "New Sharing" (!), maar ook dat geeft een leeg
venstertje. Enfin, het werkt. Eindelijk. Dank aan iedereen die
meegedacht heeft! :-)

PS.: Inderdaad staat "Permit independent port sharing for this device"
nu aan.
--
Erik.