Existing connection over LAN : IPV6 ?
kees6238
2018-01-01 19:22:43 UTC
Om een stabiele verbinding te bekomen heb ik een FB7360 (ouder model)
aan de DSL hangen en daar achter een FB7360v2

De (1e)FB met DSL heeft een IPV6 verbinding

De 2e FB die daar achter zit (via UTP) heeft alleen IPV4.
kopie van de openingspagina :
Internet, IPv4
connected since -datum/tijd- , Existing connection over LAN,
IP address: 192.168.178.54
DNS servers used 192.168.178.1 (currently used for standard queries)

In de 2e FB kan er van alles ingesteld worden, via :
Internet > Account Information : TAB IPv6
vinkje : IPv6 support enabled
maar dan komen er vele instelling tevoorschijn en weet ik niet meer
wat te doen.

alle gebruikers hangen aan de 2e FB
2e FB benaderbaar dmv :
fritz.box of http://192.168.188.1/

1e FB benaderbaar dmv : http://192.168.178.1/

Het is overigens alleen zo maar iets wat ik me afvraag, alles werkt
normaal, WWW, email ed.
Maar om op de ipv6 toekomst voorbereid te zijn . . .

=============
eerdere berichten over de wegvallende DSL :
zie (evt.)
From: kees6238 <***@xs4all.nl>
Newsgroups: xs4all.adsl
Subject: wegvallende VDSL opgelost
Date: Fri, 17 Nov 2017 13:25:18 +0100

en waarom ik geen link kan maken naar dat artikel :

From: kees6238 <***@xs4all.nl>
Newsgroups: xs4all.general
Subject: Re: Kabinet: 'eigen keuze tv decoder of router' bij provider
Date: Tue, 26 Dec 2017 17:45:22 +0100
BUSSIE
2018-01-01 22:02:25 UTC
Newsgroups: xs4all.adsl
Date: Fri, 17 Nov 2017 13:25:18 +0100
Newsgroups: xs4all.general
Date: Tue, 26 Dec 2017 17:45:22 +0100
Jij kan met de 7360V2 geen stabiele verbinding krijgen?

Verbaast me.. die box draait hier super stabiel als een zonnetje (met
recense firmware voor deze box).

Zou dan:
- je kabels checken in huis
- je lijn laten doormeten door XS4ALL en / of KPN.

Bij mij staan de IPV6 instellingen als volgt:
IPv6 connectivity: use native IPV6 connection

Connection settings:
derive global address enz
use DHCPV6 enz

Andere instellingen niet nodig cq niet aanvinken / invullen.

Succes

BUSSIE
kees6238
2018-01-01 23:49:30 UTC
Post by BUSSIE
Post by kees6238
=============
zie (evt.)
Newsgroups: xs4all.adsl
Date: Fri, 17 Nov 2017 13:25:18 +0100
[...]
als je 7 onderwerpen terug gaat in deze groep dan staat daar een
uitleg
BUSSIE
2018-01-02 12:27:31 UTC
Post by kees6238
Post by BUSSIE
Post by kees6238
=============
zie (evt.)
Newsgroups: xs4all.adsl
Date: Fri, 17 Nov 2017 13:25:18 +0100
[...]
Je denkt toch niet dat ik inzake een nieuw bericht ergens anders ga
kijken of er een bericht is wat hier verband mee houdt?

Ben gekke Henkie niet! :)
Dick Bos
2018-01-02 19:02:40 UTC

DB
BUSSIE
2018-01-02 21:50:39 UTC
Post by Dick Bos
Post by BUSSIE
Je denkt toch niet dat ik inzake een nieuw bericht ergens anders ga
kijken of er een bericht is wat hier verband mee houdt?
Ben gekke Henkie niet! :)
http://youtu.be/7RilQw4BH38
DB
He Dick!

Go suck your own dick Dick!
Dirk T. Verbeek
Dat is niet netjes, zo net in het nieuwe jaar al helemaal niet.
BUSSIE
2018-01-03 21:58:03 UTC
On Wed, 3 Jan 2018 13:36:12 +0100, "Dirk T. Verbeek"
Post by Dirk T. Verbeek
Post by BUSSIE
Post by Dick Bos
Post by BUSSIE
[...]
Klopt, maar heb ik in dit geval even geen boodschap aan gezien zijn
reactie richting mij.

Mag ik ook even je mening over zijn trol-reactie?

Wat vind je daar dan van?
Eggie
2018-01-04 09:22:38 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by BUSSIE
Post by Dick Bos
Post by BUSSIE
[...]
Allemaal een gelukkig en GEZELLIG nieuwjaar!!!
eggie.
Dirk T. Verbeek
Fijn of niet, je had het wel een beetje uitgenodigd...
BUSSIE
2018-01-04 21:52:34 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by BUSSIE
Post by Dick Bos
Post by BUSSIE
[...]
Oh ja?

Leg dat eens uit droeftoeter!

Je bent dus net zo'n $%^&& als Dick wat mij betreft als je dat vindt.

Wat is er logisch aan dat als ik in newsgroup A reageer op een bericht
dat iemand mij verwijst naar een bericht in een andere nieuwsgroep en
dat ik dat eerst had moeten lezen.

Dan ben je wat mij betreft niet goed bij je hoofd en zeg ik dat ik
gekke Henkie niet ben.
Henk de Jong
2018-01-05 03:12:50 UTC
Post by BUSSIE
Wat is er logisch aan dat als ik in newsgroup A reageer op een bericht
dat iemand mij verwijst naar een bericht in een andere nieuwsgroep en
dat ik dat eerst had moeten lezen.
Welkom op usenet :-)

Er was geschreven: "als je 7 onderwerpen terug gaat in deze groep dan
staat daar een uitleg"

Er stond nergens dat je iets "moet" en ik ga er vanuit dat het advies
met de beste bedoelingen was geschreven.

Of heb ik iets gemist?

Miquel van Smoorenburg
2018-01-01 22:05:18 UTC
Post by kees6238
Internet > Account Information : TAB IPv6
vinkje : IPv6 support enabled
maar dan komen er vele instelling tevoorschijn en weet ik niet meer
wat te doen.
Je moet op de 1e fritzbox eerst IPv6 Prefix Delegation aanzetten.
Dat zit onder Home Network -> Overview -> Settings -> IP addresses ->
IPv6 addresses -> DHCPv6 Server in the Home Network.
Kies daar "Assign DNS server, prefix (IA_PD) and IPv6 address (IA_NA)".

Mike.
kees6238
2018-01-01 23:46:03 UTC
On 01 Jan 2018 22:05:18 GMT, "Miquel van Smoorenburg"
Post by Miquel van Smoorenburg
Post by kees6238
[...]
Dank voor je typerij

Ik kan het echter niet vinden, de 1e (=DSL) FB is wat ouder
FRITZ!OS installed:06.30 (Your FRITZ!OS is up to date.)

de 2e is : 06.83
( maar ook daar in kan ik die instelling niet vinden )

Maar, alles werkt naar behoren nu, als ik niets mis zonder ipv6 dan is
het voorlopig wel goed.
( Maar toch heb ik het idee dat het wel moet kunnen gezien de vele
instelling die er te doen zijn )
Maarten Carels
2018-01-02 10:55:39 UTC
kees6238 <***@xs4all.nl> wrote:

[...]
Post by kees6238
[...]
Als aanvulling, advanced view gekozen, niet standard?

--maarten
kees6238
2018-01-02 14:29:21 UTC
Post by Maarten Carels
[...]
Post by kees6238
[...]
Had ik willen vermelen in de post waar je op reageerd, maar vergeten.
Dus ja, daar ben ik me van bewust, alhoewel dat erg verwarrend is, de
functie om dat aan/uit te schakelen werkt (zo te zien) verkeerd om en
ik zie het verschil niet echt.
Ik zal nog eens kijken.