Hogere snelheid
Me, myself and I
2017-05-07 08:45:06 UTC
Binnenkort een hogere snelheid bij xs4all. Daar heb ik best een
eurootje meer voor over. Prima.

Maar wat tv betreft, Brava gaat eraf. Ik dacht Vox komt erbij, maar dat
is vox.de, niet de Amerikaanse. Nu had ik gehoopt dat er tenminste nog
één klassieke muziekzender zou blijven, maar nee dus. De rest is
grotendeels bagger, bagger en steeds meer bagger. Daarom vraag ik mij
af hoelang ik nog vast zit aan mijn tv abo. Ik heb net gekeken op
Mijnxs4all, daar staan de maanden waarop het totale factuurbedrag werd
afgeboekt. En dan hadden we dacht ik drie maanden korting. Maar was dat
op voorwaarde dat het abo minstens één jaar zou duren, of twee jaar?

Wat heb je nu nog aan tv? Ik gebruik het hoofdzakelijk om gaten te
vullen, je zet koffie, even wachten, tv aan, het eten staat te koken,
even tv aan. Dan maar surfen van bagger naar bagger.
Erik
2017-05-07 11:20:08 UTC
Post by Me, myself and I
[...]
De TV is een bedreigde mediasoort.
Hij is doodziek en braakt continu reclame.

Wat Brava betreft, die is overnomen door Stingray.
De CVDM heeft op 21 maart toestemming verleent dat ze op de TV mogen komen.
Blijkbaar hebben ze nog geen contract met KPN.

https://www.cvdm.nl/wp-content/uploads/2017/04/Toestemming-Stingray-Brava.pdf

Erik
Sander Bos
2017-05-08 19:52:17 UTC
Post by Me, myself and I
[...]
I am not a lawyer, of een xs4all medewerker, en dit is geen legal of
abonnements advies.

Maar voor wat betreft ergens aan vast zitten, omdat het een
abonnementswijziging is van hun kant kun je volgens mij kosteloos
aanpassen of opzeggen (wat je zegt over je korting snap ik niet, maar kan
me niet voorstellen dat dat echt wat uitmaakt, dat ze dan geld zouden
willen zien van maanden die al voorbij zijn).

En volgens mij staat dat ook hier omschreven:
https://www.xs4all.nl/klant/wijzigingen-2017.htm

Dus gewoon bellen en zeggen dat je van de gelegenheid van de
prijsverhoging gebruik wil maken om aan te geven dat je een hekel hebt
aan TV.

(zelf denk ik dat ik de TV ook ooit nog wel eens opzeg, hoewel het wel zo
is dat ik de beeldkwaliteit van de TV veel beter vind dan de meeste
streaming (Netflix uitgezonderd))
Me, myself and I
2017-05-09 06:53:11 UTC
Post by Sander Bos
Post by Me, myself and I
[...]
Het zit zo, je kreeg drie maanden korting bij begin van je tv
abonnement. Daarbij leg je je vast voor een verlenging van een jaar. Ik
heb de brief van xs4all gevonden. Dus ik zit er nog aan vast tot eind
mei.
Ja, die tv, je kunt niet apart kiezen voor de kanalen die je zelf wil
zien. Dus heb je 95% rotzooi. Goed, als je ziek bent, met griep in bed
ligt, is tv handig om de tijd te verdrijven, maar verder.
En dan heb je nog het gevoel dat je een muis doodknijpt als je je tv
abo opzegt. Maar goed, er komt een eind aan alles.