Miquel van Smoorenburg
chris
2017-05-16 15:33:37 UTC
Hallo Miquel,
Kun jij zien of de upgrade al is door gevoerd en zo niet waneer het zo
ver zou moeten zijn?
Ik heb nml ook nog steeds 110.5/33

Chris
Loek Frederiks
2017-05-16 15:44:11 UTC
Post by chris
Hallo Miquel,
Kun jij zien of de upgrade al is door gevoerd en zo niet waneer het zo
ver zou moeten zijn?
Ik heb nml ook nog steeds 110.5/33
Chris
Is dat met of zonder pair bonding ?

Als KPN geen pair bonding op je adres wil of kan aanbienden, gaan je nooit meer dan 100-110 Mbps/30 Mbps halen via een ader.

Ik haal ook 111/30, geen pair bonding, maar dat was ook al voor de upgrade. Heb een extra (of plus) abbo.

Die 160 Mbps die ze beloven ga ik alleen halen als KPN pair bonding een keer gaat aanbieden. Voorlopig niets daarvan in Fourstack. Ik zit echter echt > 80 Mbps, dus ik betaal dat extra geld voor die ~20 Mbps extra.

Overigens houdt er rekening mee dat ingetrainde DSL snelheid != internet snelheid. Overhead van PPoE etc. is 10-15%. Ik zie bij mij thuis 111 Mbps down, en met de macOS Speedtest app ~101 Mbps max (server = Leaseweb).
hwh
2017-05-16 18:20:11 UTC
Post by Loek Frederiks
[...]
Ik heb wellicht ook een issue met snelheid. Het modem traint in op:
connected↓ 218,4 Mbit/s↑ 65,3 Mbit/s

Speedtest op de Mac geeft 51,5 Mbps down en, uhm, duidelijk meer de
andere kant op :-). Down is vaak langzamer. Bedraad of Wireless (5 GHz)
maakt niet uit.

gr, hwh
Miquel van Smoorenburg
2017-05-16 19:32:58 UTC
Post by chris
Hallo Miquel,
Kun jij zien of de upgrade al is door gevoerd en zo niet waneer het zo
ver zou moeten zijn?
Ik heb nml ook nog steeds 110.5/33
Bonded is leverbaar op jouw adres, maar of dat dan ook automatisch
geleverd wordt weet ik niet. Dat is namelijk iets heel anders
(mogelijk ander modem, meerdere monteurs) dan een gewone upgrade.

Dat valt ook buiten mijn expertise, je zal het b.v. de helpdesk
moeten vragen.

Mike.