Pairbonding... revisited.
Marc Amsterdam
2017-01-05 16:58:06 UTC
Hoe zit het nu eigenlijk met het aanvragen van pairbonding, de mijn
OMS zegt nu dat de "gewone" VDSL verbinding klaar is met 100/30 , maar
de hele verdere order straat zwijgt eigenlijk als het graf.

Toch maar weer even bellen met de gele broeken?
Rob
2017-01-05 17:08:27 UTC
Post by Marc Amsterdam
[...]
Paarse broeken waren dat toch?

Als je "gewone" VDSL verbinding 100/30 is dan krijg je geen pairbonding!

Ik heb zelf toevallig van de week een VDSL die 34/5 intraint maar waar
een 20 Mbit abbo op zat geupgrade naar 50 Mbit. Ik wilde die 34 beschikbaar
hebben. Als je dit via de site aanvraagt krijg je meteen "dan gaan we
u naar BVDSL overzetten" maar dat wilde ik voor deze lijn niet, en toen
heb ik gebeld en daar kon men het wel regelen.

Dus voor situaties dat je "de snelheid niet haalt" doet men het wel, maar
dat is in jouw geval niet zo.
Marc Amsterdam
2017-01-05 18:17:50 UTC
Post by Rob
Post by Marc Amsterdam
[...]
Eh het abbo is 100/30 dat wat ik haal niet hoor... Probleem is dat
is ergens tegen de 85/25 ingetraind wordt, maar dat dat met de
vectoring niet erg stabiel is. even de vector verstoord is een
disconnect

oh en Paarse broeken dat is de management laag, de rode broeken
luisteren naar jeukJazz, en de gele broeken vond ik nou helemaal bij
verkopers passen :-)
Karel van Peppen
2017-01-05 18:24:50 UTC
Verkopers? Dat zijn toch die te korte stropdassen?
Marc Amsterdam
2017-01-05 18:26:20 UTC
met gele broek... :-)
Marc Amsterdam
2017-01-06 23:11:48 UTC
Post by Marc Amsterdam
[...]
Nou Inmiddels weet ik hoe het zit.... die daar bij de helpdesk heeft
stom uit zijn nek zitten zwammen, want volgens de gele broek van
verkoop die ik aan de telefoon had zou er bij mij geen tweede aderpaar
beschikbaar zijn en dus geen pairbonding.

Nou weet ik best heel zeker dat die aderparen er wel zijn, dus dan zal
het wel ergens in de buitenring kast niet kunnen.

Feit is dat blijkbaar weinig kennis is van paitbonding bij xs4all..
toch heel jammer dat dat bij mijn kwaliteitsprovider waar ik al 21 jaar
mijn bitjes en bytjes vandaan haal die kwaliteit verloren is gegaan.

Ik heb er best de balen van, toch maar eens gaan kijken bij ziggo zou
ik bijna gaan denken.
Louis Lagendijk
2017-01-06 23:32:03 UTC
Post by Marc Amsterdam
Post by Marc Amsterdam
[...]
was het niet zo dat pair bonding alleen wordt aangeboden vanuit de
centrale? Bij buitenring is bonding niet beschikbaar voor zover ik heb
begrepen. Ook al heb je 2 aderparen. Verder zou het best kunnen dathet
2e paar onderweg ergens niet gelast is en dus niet beschikbaar is....
/Louis
Eggie
2017-01-07 00:09:57 UTC
Post by Louis Lagendijk
Post by Marc Amsterdam
Post by Marc Amsterdam
[...]
Helemaal juist Louis!
Heb hier thuis (een nieuw appartement) twee aderparen in de meterkast en een straatkast op tweehonderd meter afstand. Toch ben ik onverklaarbaar met één aderpaar rechtstreeks aangesloten op de centrale op 1485 meter, met een max. 26 Mbit/s down en 1,4 Mbit/s up. Volgens XS4ALL is er geen mogelijkheid tot bonding en eveneens geen mogelijkheid om op de straatkast aangesloten te worden. Heb nu het minimale xs4all abonnement (Compact 20/2) en zelfs deze uploadsnelheid is niet haalbaar. Hoe nu verder?
Overigens is de lijn (VDSL ITU.G933.2) prima stabiel.
Rob
2017-01-07 08:35:46 UTC
Post by Eggie
Post by Louis Lagendijk
Post by Marc Amsterdam
Post by Marc Amsterdam
[...]
Dat is een heel ander zaak dan "geen pairbonding via een straatkast".
In jouw geval is er kennelijk iets anders aan de hand, bijvoorbeeld
geen kabel van jouw appartement naar die straatkast. Dat ie dicht bij
staat zegt niet alles, jouw kabel kan wel naar een andere straatkast
lopen (de andere kant op) die niet voorzien is van DSL.
Rob
2017-01-07 08:34:14 UTC
Post by Louis Lagendijk
Post by Marc Amsterdam
Post by Marc Amsterdam
[...]
Nee dat klopt niet, ik heb vorige week nog een aansluiting geupgrade
die op vrij grote afstand van een straatkast zit en daar werd pairbonding
aangeboden wat ik echter niet wilde. Toen heb ik gebeld en heeft men
hem zonder pairbonding geupgrade, via de site was dat niet meer mogelijk.
Marc Amsterdam
2017-01-07 10:39:14 UTC
Post by Louis Lagendijk
Post by Marc Amsterdam
Post by Marc Amsterdam
[...]
Geen idee hoe dat zit en de gele broek die ik aan de lijn had ook niet.

mijn tweede aderpaar loopt in ieder geval door tot in de
buitenringkast. heb em zelf medegetest ( klikkertje, ident, kopertest
400 en een beetje meters)
hwh
2017-01-07 11:35:15 UTC
Post by Marc Amsterdam
mijn tweede aderpaar loopt in ieder geval door tot in de
buitenringkast. heb em zelf medegetest ( klikkertje, ident, kopertest
400 en een beetje meters)
De Buitenring kast of de Kabelverdeler? :-)

gr, hwh
Marc Amsterdam
2017-01-07 17:22:25 UTC
Post by hwh
Post by Marc Amsterdam
mijn tweede aderpaar loopt in ieder geval door tot in de
buitenringkast. heb em zelf medegetest ( klikkertje, ident, kopertest
400 en een beetje meters)
De Buitenring kast of de Kabelverdeler? :-)
Onderverdeel kast en buitenring kast. Mooi ding, staat op de Kromme
waal in Amsterdam met een jaren 70 onderverdeel in de
schippersstraat.... die laatste kan wel wat liefde gebruiken....
gr, hwh
Arnold
2017-01-07 16:13:12 UTC
Post by Marc Amsterdam
Post by Louis Lagendijk
Post by Marc Amsterdam
Post by Marc Amsterdam
[...]
Pairbonding is ook redelijk nieuw voor XS4ALL dus geef mensen even de
tijd om te wennen :-)

Er zijn verschillende redenen waarom pairbonding niet beschikbaar kan
zijn op je locatie. De meest voor de hand liggende is dat je geen tweede
vrij koperpaar hebt (dus of bezet of niet aangesloten). Als je op een
straatkast zit dan is er ook nog een proces bij KPN dat de betreffende
straatkast moet vrijgeven voor pairbonding. Dat proces is voor XS4ALL
niet te sturen, aangezien er eerst een KPN-monteur naar de betreffende
kast moet om hem vrij te geven.

Het kan dus zomaar zijn dat pairbonding binnenkort op magische wijze wel
beschikbaar is. De administratie van KPN op fourstack klopt ook met die
status. Ik vermoed dus dat je daar met jouw postcode nu weleens helemaal
geen pairbonding beschikbaar zou kunnen zien. Dan is het een kwestie van
geduld hebben (helaas).

Arnold.
Marc Amsterdam
2017-01-07 17:25:33 UTC
Post by Arnold
[...]
Ja dat was ook wat de helpdesk wist te vertellen, en ook dat dat
beschikbaar was. blijkbaar had die de bril niet op.
tja...
Post by Arnold
Arnold.