Software 6.52 voor de FB7360 V2
FW
2017-03-28 09:04:24 UTC
Op de AVM site is een internationale versie van 6.52 voor de FB7360 V2
verschenen:

ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon_wlan_7360_v2/firmware/belgium/
A. Dumas
2017-03-28 09:36:38 UTC
Post by FW
Op de AVM site is een internationale versie van 6.52 voor de FB7360 V2
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon_wlan_7360_v2/firmware/belgium/
Huh. Wat men normaal de internationale versie noemt, of eigenlijk: de
firmware voor de Fritzbox International Edition, bestaat al langer. Die
staat in ../english/ met dezelfde bestandsnaam
"FRITZ.Box_Fon_WLAN_7360.en-de-es-it-fr-pl.124.06.52.image" en support
volgens de info.txt ook dezelfde talen: English, French, Italian, Spanish.

Dus ik denk dat het eerder een nieuwe versie voor een hardware-variant
is (waarvan ik niet wist dat die bestond, maar ja ik woon ook niet in
België), dan nieuwe talen of software-features.
FW
2017-03-28 10:41:21 UTC
Op Tue, 28 Mar 2017 11:36:38 +0200 schreef A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by FW
[...]
Ja, dat zie ik nu ook. Hoopte eigenlijk dat de internationale versie van
FRITZ!OS 6.83 beschikbaar zou zijn.
Maarten Carels
2017-03-28 10:43:51 UTC
Post by A. Dumas
Post by FW
[...]
Belgenland is speciaal, in de zin dat je alleen door de DSL provider
gecertificeerde modems mag gebruiken, en certificatie geldt voor een
bepaalde hardware *EN* software versie.
Is dus specifiek voor Belgie. Gebruik de versie uit
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon_wlan_7360_v2/firmware/english
(geldt voor alle fritzboxen)

--maarten
Rob
2017-03-28 11:00:41 UTC
Post by Maarten Carels
Belgenland is speciaal, in de zin dat je alleen door de DSL provider
gecertificeerde modems mag gebruiken, en certificatie geldt voor een
bepaalde hardware *EN* software versie.
Ik heb wel eens gelezen dat er zelfs landen zijn waar een DSL modem een
certificaat bevat wat door of namens de provider is uitgegeven en wat
de klant identificeert bij de aanmelding. Of dit in België ook zo is
weet ik niet, het ging geloof ik onder meer over Australië.
A. Dumas
2017-03-28 11:01:30 UTC
Post by Maarten Carels
[...]
Bedankt voor de info.