VDSL Bonding + Bridge modus met ZyXEL SBG3500-n
k***@gmail.com
2017-05-03 15:37:46 UTC
Heeft iemand ervaring met een ZyXEL SBG3500 en VDSL Bonding+ Bridge modus en hoe dit in te stellen?

Welke DSL setup, bij Bridge op welke poorten worden de publieke IP's gezet, en welk protocol staat er op?
Maarten Carels
2017-05-04 08:15:12 UTC
Post by k***@gmail.com
Heeft iemand ervaring met een ZyXEL SBG3500 en VDSL Bonding+ Bridge modus
en hoe dit in te stellen?
Welke DSL setup, bij Bridge op welke poorten worden de publieke IP's
gezet, en welk protocol staat er op?
Nee, geen ervaring mee. Wat ik je wel kan aangeven is dat bij bonding
het uiteindelijk om een enkele ppp sessie gaar die over twee lijnen
loopt. Aan de BRAS kant kan je het niet zien.

--maarten
Arnold
2017-05-04 12:35:46 UTC
Post by Maarten Carels
Post by k***@gmail.com
[...]
Zoals Maarten ook al schrijft zou je er niks voor in moeten hoeven
stellen. De drie modems die ik heb gezien detecteren automatisch de
bonding op lijnen en het wordt 1 sessie richting netwerk (zag dit op KPN
modem, de 7369 en de 7581 van XS). Er is dus sprake van 1 publiek IP. Op
de Fritzbox kan je verder ook niets instellen voor bonding specifiek.
Wel even opletten of je modem wellicht gevoelig is voor lijn 1 op poort
1, volgens mij waren/zijn de KPN modems daar gevoelig voor dat de juiste
lijn op de juiste poort zit.

Arnold.