storingen en disco..
Marc Amsterdam
2017-03-13 09:55:21 UTC
Plotseling gisteravond en vannacht een hele serie serie storingen en
disconnects, natuurlijk precies tijdens Zondag met Lubach dus dat was
feest hier op 1011TE Pas na een paar keer (!) herstarten van de 7581
ging het weer, maar vannacht toch weer wat disconnects.

gevalletje 7581 briekigheid of in er dezelfde ervaringen te vinden.
Kees Nuyt
2017-03-14 02:33:46 UTC
On Mon, 13 Mar 2017 10:55:21 +0100, Marc Amsterdam
Post by Marc Amsterdam
Plotseling gisteravond en vannacht een hele serie serie storingen en
disconnects, natuurlijk precies tijdens Zondag met Lubach dus dat was
feest hier op 1011TE
Vergelijkbare verschijnselen op 3067HD, maar met Fritz!box 7170.
Post by Marc Amsterdam
Pas na een paar keer (!) herstarten van de 7581
ging het weer, maar vannacht toch weer wat disconnects.
Hier leek opnieuw starten van de browser voldoende.
Leek meer op een DNS of routing probleem rond npo.nl, de meeste
andere verbindingen leken gewoon te werken.
--
Grtz,
Kees Nuyt
Rob
2017-03-14 07:55:23 UTC
Post by Marc Amsterdam
[...]
Er was rond die tijd een DDoS maar ik weet niet of dat jullie problemen
veroorzaakte.
kees6238
2017-03-14 09:12:56 UTC
On Tue, 14 Mar 2017 03:33:46 +0100, Kees Nuyt <***@nospam.demon.nl>
wrote:

-- knip --
Post by Kees Nuyt
Vergelijkbare verschijnselen op 3067HD, maar met Fritz!box 7170.
waarom gebruik je de 7170 nog ?
als ik vragen mag ?

ik kwam er na > 1 jaar achter dat ik meer snelheid kon krijgen door
een ander modem te vragen aan xs4all
dat hadden ze me ook wel eens kunnen aanbieden, ik weet van mensen die
weglopen naar een andere provider om die reden

ik mag hopen dan xs4all nu wel actief dit soort gevallen opspoort
iemand (van xs4all) die daar meer over weet ?
dit schrijf ik niet in eigen belang dus . .
Marc Amsterdam
2017-03-14 12:46:51 UTC
Post by kees6238
[...]
Nu na een ochtend gisteren van hickups en nog wat sync loss, draait
het weer prima. toch vreemd, Ik kan me voorstellen als er iemand in de
wijkkast aan het harken is dat je dat soors verschijnselen hebt. Maar
het lijkt me niet dat dat van zaterdag op zondag nacht ineens aan de
hand is. aan de bekabeling hier niets veranderd, en zoals gezegd,
alleen wat herstarts van de 7581.

Overigens traint die best heel aardig in. nu nog de pair bonding..
Administratief is dat een puinhoop. Blijkt dat de helft van 1011TE dat
wel aan kan vragen en de andere helft niet terwijl iedereen hier twee
paren heeft en die ook beide in een onderverdeelkast aankomen en naar
de wijkkast gaan. ik zou nl zo graag de 100Mbit geleverd krijgen
waar ik voor betaal ( nu 83/22 Mbit netto)
Kees Nuyt
2017-03-15 00:19:59 UTC
Post by kees6238
-- knip --
Post by Kees Nuyt
Vergelijkbare verschijnselen op 3067HD, maar met Fritz!box 7170.
waarom gebruik je de 7170 nog ?
als ik vragen mag ?
Als ik er aan begin moet er meteen een heleboel overhoop, want nu
nog Annex B. 'k Ben een beetje lui, dus "dat komt later wel eens".
Post by kees6238
[...]
Ach, ik kan met de huidige snelheid goed uit de voeten, en van af
en toe een hikje lig ik niet wakker.
Post by kees6238
ik mag hopen dan xs4all nu wel actief dit soort gevallen opspoort
iemand (van xs4all) die daar meer over weet ?
dit schrijf ik niet in eigen belang dus . .
Ja, ooit wel eens een bemoedigende mailing gekregen dat xs4all
voor iedereen uit zichzelf de optimale oplossing zou
implementeren, maar erg pro-actief zijn ze niet.
--
Groet,
Kees Nuyt