Snelheidsverhoging
Me, myself and I
2017-05-31 21:21:43 UTC
Als ik het goed heb dan is de snelheidsverhoging van download internet
al realiteit bij xs4all.
Even gechecked, en ja hoor. Ik merk het ook in het surfen.
Toch mooi.
Eggie
2017-05-31 22:05:59 UTC
Post by Me, myself and I
Als ik het goed heb dan is de snelheidsverhoging van download internet
al realiteit bij xs4all.
Even gechecked, en ja hoor. Ik merk het ook in het surfen.
Toch mooi.
Kun je dit met ons delen door middel van gegevens uit je modem?
Ben wel nieuwsgierig hoe de werkelijke cijfers er uit zien.

M.v.g. Eggie

Ps. heb vandaag zonder problemen de FB7581 geïnstalleerd, alles wat ik gebruik werkt en was simpel te installeren en te koppelen, incl. twee Dect telefoons. Heb wel eerst de update uitgevoerd naar firmware 06.83. Ook dat ging zonder haperingen.
Me, myself and I
Dat hangt van je abonnement af.
US3N37+{x.a}@gmail.com (robert)
2017-06-01 06:34:29 UTC
Post by Me, myself and I
Post by Eggie
[...]
Of de FB7581 het doet of niet? :P
robert
Arnold
2017-06-01 08:40:14 UTC
Post by Eggie
Post by Me, myself and I
[...]
Negotiated Connection Properties
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 0 0 0 0
Min. DSLAM throughput kbit/s 0 0 0 0
Attainable throughput kbit/s 51351 54841 16126 19351
Current throughput kbit/s 47295 48743 5878 5222
Seamless rate adaptation off off off off

Ik heb het Smart abo nieuwe stijl en speedtest.xs4all.net geeft:
80.66Mbps download
10.38Mbps upload

Volgens mij zou de up nog omhoog kunnen als KPN het bonded VDSL profiel
aanpast ;-)

Dit is op een 7581 met 6.83 firmware. Overigens was mijn attainable tot
een week of twee geleden een stuk lager (zat bij elkaar rond de 80).
Geen idee waarom dat nu opeens 105 is. Ik heb niks veranderd aan de
kabels o.i.d. Enige dat mij bekend is is dat XS4ALL mijn abo heeft
aangepast (zou niks met attainables moeten doen) en dat de firmware op
de 7581 is geupdate.

Arnold.
Eggie
2017-06-03 07:10:44 UTC
Post by Arnold
Post by Eggie
Post by Me, myself and I
[...]
Dat zijn mooie cijfers Arnold. Mijn 7581 draait sinds 4 dagen ononderbroken op fw 6.83 en met deze waarden:

Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 0 0 0 0
Min. DSLAM throughput kbit/s 0 0 0 0
Attainable throughput kbit/s 25175 0 2256 0
Current throughput kbit/s 20480 0 2178 0
Seamless rate adaptation off off

Latency 16 ms fast 7 ms fast
Impulse Noise Protection (INP) 6 2
G.INP off off

Signal-to-noise ratio dB 6 0 7 0
Bitswap on off on off
Line attenuation dB 28 0 12 0
Power reduction dB 0 0

Profile 17a
G.Vector off off

Carrier record B43 B43

Ik ga per 1 juli naar Basic. Pairbonding en/of vectoring zit er voorlopig niet in. Afstand tot de centrale in 1485 m.
Vraagje: met de FB7581 staan de max. en min. DSLAM waarden op 0. is dit verklaarbaar?

Eggie.
hwh
2017-06-03 09:59:58 UTC
Post by Eggie
Ik ga per 1 juli naar Basic. Pairbonding en/of vectoring zit er voorlopig niet in. Afstand tot de centrale in 1485 m.
Vraagje: met de FB7581 staan de max. en min. DSLAM waarden op 0. is dit verklaarbaar?
Dat is hier ook. De attainable is eigenlijk interessanter.

gr, hwh