Als KPN bonding aanbiedt, maar XS4all niet, traint het modem dan wel in?
Arjan
2017-02-03 20:40:52 UTC
Af en toe hang ik mijn 7581 aan de inkomende lijn om te kijken of er al
verbeteringen zijn, en of er een firmware-update voor dat ding is. Mij
valt op dat hij op het tweede aderpaar probeert in te trainen, maar dat
er niets gebeurt verder. De lijn blijft in de DSL-overview geel (of
rood, weet ik niet meer uit mijn hoofd) en de tekst "training" blijft
staan, hoe lang ik ook wacht (max. een uur, ik heb toch liever stabiel
internet thuis, dus daarna gaat de 7360 er weer achter).

Ik heb al naar mijn aansluitingen gekeken, maar daar is alles wel
aangesloten, dus 2 aderparen. Vanaf de plek dat het mijn huis
binnenkomt, tot aan de Fritzbox. KPN biedt al wel bonding aan op mijn
adres volgens de fourstack-pagina.

Vandaar mijn vraag: is bonding dan wel of niet al geactiveerd, maar komt
er dan geen verkeer over, of weigert hij gewoon in te trainen bij een
XS4All abonnement?

Groeten, Arjan
Frans R
Pair bonding gaat niet vanzelf. KPN moet op verzoek van xs in de centrale wat omzetten.
Arjan
Aha, weer wat geleerd. Hoef ik me daar niet meer aan te ergeren :)
A. Dumas
2017-02-03 21:32:52 UTC
Post by Arjan
Af en toe hang ik mijn 7581 aan de inkomende lijn om te kijken of er al
verbeteringen zijn, en of er een firmware-update voor dat ding is. Mij
Kun je ook hier in de gaten houden:
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.7581/firmware/english/
Arjan
2017-02-04 12:31:37 UTC
Post by A. Dumas
Post by Arjan
Af en toe hang ik mijn 7581 aan de inkomende lijn om te kijken of er al
verbeteringen zijn, en of er een firmware-update voor dat ding is. Mij
ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.7581/firmware/english/
Kijkt de Fritzbox ook naar die locatie, of krijgt die nog ergens een URL
mee. Wel handig zo'n ftp-url, thnx!
Frans R
Als je in het menu, onder update/automatischeupdate een keuze maakt kan het al dan niet automatisch gaan. Je kubt dan ook via push service je email opgeven. Dan krijg je vanzelf een bericht.
A. Dumas
2017-02-04 16:25:38 UTC
Post by Arjan
Post by A. Dumas
Post by Arjan
[...]
Vrijwel zeker kijkt Fritz daar niet naar, nee. Zal wel een interne
service URL via de provider zijn waar wij niet kunnen kijken, weet niet
precies hoe het werkt.