vraag over omwisselen modem.
Johan
2017-05-23 15:41:17 UTC
Was ik druk bezig met uitzoeken om van ADSL naar VDSL te gaan, met de
nodige obstakels. Krijg ik vandaag een brief van xs4all om een modem om
te wisselen omdat ze in de buurt het netwerk verbeterd hebben.
Ok ik zal de code invullen en even kijken wat er gebeurt: Oh het modem
is aangevraagd. Kreeg geen eens de kans om iets te bevestigen.
Dat is geen probleem maar wel dat ik een modem in bruikleen moet
omwisselen???? Ik had ooit een ADSL modem in 2004 van xs4all gekregen,
alleen was dat toen nog geen bruikleen.
Daarbij heb ik nooit van xs4all een Fritz!box ontvangen, dus valt er
straks weinig om te ruilen. Die hele oude thompson ofzoiets heb ik dus
ooit vervangen door een eigen gekochte draytek router 2850n.

Dus wat er nu gaat gebeuren weet ik niet. En daarbij ben ik nog niet uit
mijn VDSL (van xs4all) of glasvezel (van andere provider) verhaal.
Johan
2017-05-23 15:49:39 UTC
Post by Johan
[...]
Nog een aanvulling: Wordt ik soms automatisch van ADSL naar VDSL omgezet
omdat ze het op de bewuste pagina - waar ik het modem aanvroeg - hebben
over verbetering van het netwerk?
Erik
2017-05-23 16:28:20 UTC
Post by Johan
[...]
Aleen een modem wat je in bruikleen had, moet retour.
Heb hier ook nog wel oude routers, van voor de bruikleen periode.

Erik
Timo
2017-05-24 13:32:24 UTC
Post by Johan
[...]
Als je geen modem in bruikleen hebt, dan hoef je ook niets terug te sturen.

Reden dat je modem vervangen moet worden is waarschijnlijk dat de straatkast
waar je op zit naar VVDSL wordt gebracht, en jij een modem hebt dat niet
'vectoring friendly' is.

Als je dat modem niet vervangt, wordt je lijn beperkt tot het ADSL spectrum,
nou maakt dat voor jou op dit moment niet veel uit, omdat je toch enkel ADSL
hebt. Maargoed, als je je modem vervangt kan je binnenkort wek redelijk
eenvoudig meer snelheid krijgen.
--
Timo