Status snelheidsverhoging?
2017-05-03 08:24:50 UTC
Hoe gaat het nu met de snelheidsverhoging? Ik heb al een tijd geleden
die brief gehad dat die vanaf medio april omhoog zou gaan en diverse
postings hier gelezen dat dit gebeurd was maar bij mij is hij nog
hetzelfde...

Wanneer wordt dit proces afgerond? Of zou dat al klaar moeten zijn?
Dick Streefland
2017-05-03 11:16:53 UTC
Rob <***@example.com> wrote:
> [...]
| hetzelfde...
|
| Wanneer wordt dit proces afgerond? Of zou dat al klaar moeten zijn?

Bij mij is de snelheid ook nog niet verhoogd.
Dick
Erik
2017-05-03 11:30:12 UTC
Post by Rob
[...]
Die vraag heb ik xs4all ook gestelt.
Ik kreeg als andwoord: "De verhogingen zijn gelijkmatig uitgesmeert over de klanten van nu tot 4 juli"
Rob
4 juli... pfff. nou dan wacht ik nog even af...
Paul
2017-05-03 14:09:55 UTC
Post by Erik
Post by Rob
[...]
Dat antwoord kreeg ik (gisteren) ook.
Er van uitgaande dat dit allemaal software schakelaars zijn en dat het
dus eigenlijk ook in een keer gedaan zou kunnen worden, aka 'the big
bang' method :),
kan iemand bedenken waarom ze zoo vreselijk voorzichtig zijn met het
upgraden van 50 -> 80 Mbps?
Ik snap dat een echte 'big bang' overgang niet verstandig is, omdat je
even de effecten hogerop in het netwerk wilt bekijken.
Maar de upgrade uitsmeren over 80 dagen is weer het andere uiterste.
Nog steeds in blijde verwachting (van de upgrade),
Paul.
Miquel van Smoorenburg
2017-05-03 16:19:36 UTC
Post by Paul
[...]
Omdat dit door een aantal ordersystemen heen moet bij zowel
xs4all en kpn. Vaak moet er als gevolg daarvan ook een change op
een DSLAM uitgevoerd worden, en op BRASses, etc. Hierop zit een
limiet van het aantal orders per dag. We mogen cq kunnen gewoon
niet meer dan 'N' orders per 'X' tijdseenheid inschieten.

Verder bestaat er altijd een kans dat er iets fout gaat, en om te
voorkomen dat er 10000 man tegelijk de helpdesk gaat bellen is
het ook beter om wijzigingen in kleine batches per dag te doen.

Dus nee, het is geen 'grote schakelaar die even om gaat'.

Mike.
Erik
2017-05-03 17:25:03 UTC
Post by Miquel van Smoorenburg
Post by Paul
[...]
En hoe zit het met de NTU?

Op mijn 50 lijn was de vervanging door een gigabit type al een hele verbetering.

Erik
S. Ubbink
2017-05-03 19:37:04 UTC
[knip waarom geen big bang upgrade?]
[...]