VDSL Profiel 30A/35B
Add Reply
Wim
2018-04-07 13:45:03 UTC
Sinds vandaag heb ik een nieuw modem staan: de Fritx 7518.

Hij verbindt op profiel 17A, 92Mbit. Ik haal dus de snelheid waarvoor ik
betaal (Smart, 80mbit).

Toch beweert de site van xs4all dat het plus pakket (160mbit) leverbaar
is bij mij.

Stel dat ik dat neem, wat krijg ik dan:
1) Net dan kleine restje extra wat ik nu niet haal?
2) Pairbonding ?
3) Mijn modem gaat opeens met profiel 30A danwel 35B verbinden.

Weet iemand dit?

Wim J
Dirk T. Verbeek
2018-04-07 14:28:51 UTC
Ik denk zo maar dat het een 7581 is...
Wim
2018-04-07 14:40:54 UTC
Post by Dirk T. Verbeek
Post by Wim
Sinds vandaag heb ik een nieuw modem staan: de Fritx 7518
Ik denk zo maar dat het een 7581 is...
En ook een Fritz ipv Fritz.
Had ik allemaal al gezien :).

Wim
Tubejack
2018-04-07 19:32:42 UTC
Post by Wim
[...]
Waarschijnlijk dat pair bonding als dat op je adres mogelijk is.
Dat kun je hier vinden https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Vul in je postcode en huisnummer.

Soms kan het niet volgens die KPN site, maar kan XS4ALL opdracht geven
om een extra aderpaar in te lassen als dat kan.

Jack
Wim
2018-04-08 08:08:04 UTC
Post by Tubejack
[...]
Even goed gekeken, en inderdaad pairbonding is mogelijk volgens die site.

Wim
Coen
2018-04-08 11:35:51 UTC
Post by Wim
3) Mijn modem gaat opeens met profiel 30A danwel 35B verbinden.
KPN gaat eind mei grootschalig VPLUS (profiel 35) uitrollen. [1]
Dus als jouw kast en modem geschikt zijn heb je een dikke kans dat ze
het op die manier gaan doen.

Tenzij ze pair-bonding kunnen leveren zonder te lassen.

1: Ik had wel verwacht dat iemand dat hier op zou pikken :)

gr,
Coen
Rob
2018-04-08 11:46:49 UTC
Post by Coen
Post by Wim
[...]
Het enige wat ik daar tot nu toe van heb opgepikt is dat na werkzaamheden
van KPN mijn lijn 6 weken niet fatsoenlijk gewerkt heeft en dat dit
werd geweten aan upgrades in een deel van het netwerk waardoor het
pas weer zou gaan werken als alles af was, wat helaas niet het geval
bleek te zijn.

Toen ik daar nog maar weer eens over reclameerde wilde men eerst hier
thuis een onderzoek gaan doen maar uiteindelijk vond men toch zelf wat
men verprutst had in het netwerk en werkte het weer als vanouds.

Echter, op mijn vraag of dit er mee te maken had dat Vplus zou worden
uitgerold werd stellig ontkennend geantwoord.

Dus ik weet het niet meer.
Wim
2018-04-08 12:10:29 UTC
Post by Coen
Post by Wim
[...]
Ok, we gaan het zien. Vooralsnog is de vraag trouwens meer theoretisch.
Ik heb geen plannen om te upgraden.

Wim