FYI: Lo and Behold
Ivan Dil
2017-03-28 16:19:51 UTC
2doc: lo and behold - reveries of the connected world

dinsdag 28 maart, 23:00 uur, npo 2

https://www.vpro.nl/programmas/2doc/2017/Lo-and-Behold.html
Linea Recta
2017-03-29 13:20:06 UTC
Post by Ivan Dil
2doc: lo and behold - reveries of the connected world
dinsdag 28 maart, 23:00 uur, npo 2
https://www.vpro.nl/programmas/2doc/2017/Lo-and-Behold.html
Mooie tip.
--
|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os
Jan Ehrhardt
2017-03-30 07:49:43 UTC
Post by Ivan Dil
2doc: lo and behold - reveries of the connected world
dinsdag 28 maart, 23:00 uur, npo 2
https://www.vpro.nl/programmas/2doc/2017/Lo-and-Behold.html
https://www.npo.nl/2doc-lo-and-behold-reveries-of-the-connected-world/28-03-2017/VPWON_1259898
Tot 12 april beschikbaar.
Jan
JP
2017-04-04 09:49:15 UTC
Zonder reclame: http://jp.dhs.org/Videos/std_VPWON_1259898.mp4
En nog wel 'even' beschikbaar. :-) bron: http://omroep.nl/ug

Jan Pieter.
Miquel van Smoorenburg
2017-04-05 19:10:44 UTC
Post by Jan Ehrhardt
Post by Jan Ehrhardt
Tot 12 april beschikbaar.
Zonder reclame: http://jp.dhs.org/Videos/std_VPWON_1259898.mp4
En nog wel 'even' beschikbaar. :-) bron: http://omroep.nl/ug
't begint aardig over de historie.

Dan zit een heel stuk in over mensen die "stralingsgevoelig" zijn.

Voor mij dezelfde categorie als anti-vaxxers, klimaatveranderingsontkenners,
chemtrail gakkies, en men who stare at goats. Die laatste leverde nog
_wel_ een leuke film op.

Dan een heel stuk over "internet verslaving", oh oh, wat gewoon game/gok
verslaving is. Bestond voor het internet al.

Toen heb ik het uitgezet.

Mike.
J. J. Lodder
2017-04-05 20:19:41 UTC
Post by Miquel van Smoorenburg
Post by Jan Ehrhardt
Post by Jan Ehrhardt
Post by Jan Ehrhardt
[...]
Klopt. Ter amusement; de eerste 'stralingsgevoelige'
heeft processen tegen Marconi gevoerd, alweer ruim honderd jaar geleden.

Hij leed ondraaglijke pijnen als gevolg van Marconi's radiogolven,
maar kon dubbelblind getest niet vertellen of de zender aan of af stond.

Geen nieuws onder de zon,

Jan
<https://xkcd.com/1677>
Ivan Dil
2017-04-07 10:24:50 UTC
On 2017-04-05, Miquel van Smoorenburg <***@xs4all.nederland.invalid> wrote:

[...]
[...]

Denk dat het geen reclame docu voor het Internet is, meer een docu die
een diverse beeld probeert te geven van de maatschappelijke impact. Als
een ICTer kan ik me voorstellen dat je wat intolerant bent voor
kritische geluiden. :)
Miquel van Smoorenburg
2017-04-07 18:14:46 UTC
Post by Ivan Dil
[...]
[...]
Meer als weldenkend persoon. Die stralingsgevoelige mensen, die hebben
echt wel een probleem. Maar het is niet wifi/50KV/magnetron, en het
internet heeft daar ook niet veel mee te maken. Het zit in hun
hoofd. Dus dat in zo'n documentaire *over het internet* serieus ten
sprake brengen is sensatiezoekerij.

Er is namelijk genoeg te zeggen over dingen die wel enorme impact
hebben- de verplichting vanuit de overheid om overheid te hebben
(hoe moet je anders belastingaangifte doen), de aantasting van de
privacy, het feit dat het voor kinderen veel beter is uit schriften
en boeken te leren maar die ipads worden toch doorgedrukt "want modern".
Ik kan doorgaan. Dat doe ik niet :)

Mike.
Luuk
2017-04-09 11:48:57 UTC
Post by JP
Post by Jan Ehrhardt
Post by Ivan Dil
[...]
tis nog geen 12 april, maar niet meer beschikbaar ...

Not Found
The requested URL /Videos/std_VPWON_1259898.mp4 was not found on this
server.

Apache/2.4.25 (Debian) Server at jp.dhs.org Port 80