UPS met DSL protectie (APC Back-UPS 325VA)
Maarten Bodewes
2017-09-29 10:48:32 UTC
Hallo allemaal,

Ik zie een APC UPS te koop staan met 325VA. Hiermee hoop ik vooral
piekspanningen (blikseminslag in de omgeving) en (zeer) kortstondige
stroomstoringen op te vangen. Ik heb hier echter twee vragen over:

Zou dit ding het 10 minuten uit kunnen houden met een DSL modem
(FritzBox 7581)?

Heeft iemand ervaringen of ideeen met betrekking tot DSL snelheid /
stabiliteit?

Anders zit er niets anders op dan proberen - dan laat ik het hier
natuurlijk ook weten.

MVG,
Maarten

NB de helpdesk van XS gaf aan dat het plaatsen van apparatuur naar de
DSL lijn geen goed idee is, maar dat kan best een generiek antwoord zijn
BUSSIE
2017-09-29 15:13:58 UTC
On Fri, 29 Sep 2017 12:48:32 +0200, Maarten Bodewes
Post by Maarten Bodewes
[...]
Zie andere posting qua stroomverbruik van je fritzbox: Gemiddeld
opgenomen vermogen: 8 - 11 watt

Zelf heb ik een NAS om mijn UPS 700VA aangesloten en laatst getest.

Zeker 10 minuten op de UPS laten draaien en UPS nog lang niet leeg.

NAS trekt minimaal het 4 a 5 voudige van je modem.

Mag dus geen enkel probleem zijn.

Wat bedoel je precies met de stabiliteit?
Nadat de stroom is overgeschakeld op de UPS?
Zou toch goed moeten zijn, waarvoor heb je anders een UPS.
Met de NAS heeft het hier in geen problemen opgeleverd.
Erik
2017-10-23 09:57:34 UTC
Post by Maarten Bodewes
Heeft iemand ervaringen of ideeen
Heb al jaren een ups op de fritz.
Het is wel verstandig om hem 1 keer per jaar, half te ontladen met een gloeilamp om hem gezond te houden.
Hier staat hij in de kamer en er hangt veel meer aan.
Er loopt een ups lijn naar de meterkast waar de rest van de netwerk aperatuur er aan hangt.
Als je UPS gezond is, draait alleen de fritzbox er veel langer dan een half uur up.

Erik