Overgezet op VVDSL, een paar vragen....
Aar Clay
2017-04-24 12:14:37 UTC
Ik ben vandaag volgend Fourstack overgezet op Vectoring VDSL, echter had ik enkele vragen:

- Kan de FB 7360 (v1) met firmware 6.30 goed overweg met Vectoring?
- Als ik zie op Fourstack zie dat de wijkkast geüpgraded is. Hoelang duurt het dan nog voordat ik ook op vectoring zit? Ik heb mijn modem al gereboot, maar er is niks veranderd aan de verbinding. Hoelang gaat het nog duren?
Rob van Nieuwkerk
2017-04-24 14:48:55 UTC
On Mon, 24 Apr 2017 05:14:37 -0700 (PDT)
Post by Aar Clay
[...]
Ik heb tijdje geleden precies hetzelfde meegemaakt.

- FB 7360 (v1) met firmware 6.30 werkt bij mij uitstekend met vectoring
(attainable 122/52, geconfigureerd 55/33).
Ik heb ook nog analoge telefonie op hetzelfde aderpaar (eerst hadden
ze gezegd dat dat niet kon ..)

- het duurde bij mij even (week of zo) voordat die vectoring aan ging.
Misschien waren ze het vergeten en hielp mijn telefoontje, of misschien
duurt het altijd een tijdje.

r.
Maarten Carels
2017-04-25 09:42:49 UTC
Post by Rob van Nieuwkerk
[...]
Analoge telefonie met VVDSL uit straatkast kan. ISDN kan niet. (in de
straatkast zit naast een kleine DSLAM ook een klein stukje
telefooncentrale, alleen POTS, vandaar).

En na oplevering duurt het altijd even voordat levering opengaat.

--maarten