terugvallende snelheid
2017-11-20 09:00:16 UTC
Er is een update op de straatkast software geweest en sindsdien heb ik
al twee keer gezien dat de snelheid van de verbinding enorm terug valt.

In het modem staat nog gewoon een snelheid van meer dan 100 Mbit/s maar
als ik iets download is de werkelijke snelheid maar een of enkele megabit
per seconde. Als ik dan de lijn even los trek om een her-training te
forceren is het daarna weer normaal (rebooten modem niet nodig, even
verbreken en weer maken van de PPPoE verbinding is niet voldoende)

Dit is met een Draytek 130 modem met modem4 firmware. Voor deze straatkast
software update was dit probleem er niet. De software versie voor de
update was:

CO ITU Version[0] : b5004244 CO ITU Version[1] : 434db0c7

Na de update:

CO ITU Version[0] : b5004244 CO ITU Version[1] : 434db11c

deze software was al sinds zomer 2015 niet meer geupdate.

Is dit een bekend probleem?
Het is niet heel hinderlijk want het kan weken goed gaan.
Dick Bos
2017-11-20 13:01:07 UTC
Post by Rob
[...]
Heb je het nu over firmware voor deze Draytek?

Voor de Vigor 130 @ http://www.draytek.co.uk/support/downloads/vigor-130

Vigor 130 3.8.1.2 BT Firmware - Recommended
Datum: 26/05/2017

Anders even een product registration doen @
https://myvigor.draytek.com/reg/Register.php

en contact opnemen @ http://www.draytek.co.uk/support

DB
Rob
2017-11-20 14:27:30 UTC
Post by Dick Bos
Post by Rob
[...]
Nee ik heb het over de firmware van de straatkast.