Internet Compact met 22 Mbit upload?
Add Reply
HH
2017-05-29 18:07:18 UTC
Hallo,

Momenteel heb ik Internet Compact. Volgens de website geeft dit tot 40
Mbit/s download en 4 Mbit/s upload.

Maar als ik de KPN speedtest doe, zie ik ruim 22 Mbit/s upload:

Weet iemand waarom dit is?
A. Dumas
2017-05-29 19:13:57 UTC
Post by HH
Momenteel heb ik Internet Compact. Volgens de website geeft dit tot 40
Mbit/s download en 4 Mbit/s upload.
Weet iemand waarom dit is?
Dat is dan je lijnsnelheid. Die wordt niet gegarandeerd, maar ook niet
beperkt. Mooi meegenomen.
https://groups.google.com/forum/#!searchin/xs4all.adsl/upload$20lijnsnelheid%7Csort:date
Flibsy
2017-05-29 20:35:36 UTC
Post by HH
Hallo,
Momenteel heb ik Internet Compact. Volgens de website geeft dit tot 40
Mbit/s download en 4 Mbit/s upload.
https://s7.postimg.org/s9bgqbsbf/KPNSpeedtest.jpg
Weet iemand waarom dit is?
"Tot".
Flibsy
Flibsy
2017-05-29 20:38:10 UTC
Post by Flibsy
Post by HH
[...]
Dat heb ik niet geschreven hoor. Echt niet. Heus.
Flibsy
Maarten Carels
2017-05-30 09:00:41 UTC
Post by HH
[...]
Downstream wordt je verkeer beperkt door de BRAS (router) van XS4ALL
waar je PPP sessie eindigt. Die heeft bij het opzetten van de sessie
contact met de RADIUS server, die vertelt hem wat je maximale downstream
is. Dat gebeurt mede om congestie te voorkomen (stel dat je 10 Mbit down
hebt, en ergens staat iets naar je te blazen met 100 Mbit. Dat betekent
congestie in het KPN deel, en dus problemen voor iedereen. Als de BRAS
netjes op 10Mbit beperkt hebben anderen er geen last van).

Upstream shapen kan net zo goed, alleen moet dat aan jouw kant gebeuren,
in je fritzbox, en die heeft geen idee van op hoeveel....

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker.

--maarten
HH
2017-05-30 10:04:04 UTC
Post by Maarten Carels
[...]
Bedankt voor je uitleg.

Betekent dit dat een downgrade van Compact (wat ik nu heb) naar Basic (tot
2 Mbit/s upload), in de praktijk nog steeds 22 Mbit/s upload zou kunnen
opleveren?
Maarten Carels
2017-05-30 14:14:10 UTC
Post by HH
Post by Maarten Carels
[...]
Hangt af van het DSL profiel dat op je lijn staat. Tot het maximum
daarvan kan.

--maarten
Flibsy
2017-05-30 15:36:32 UTC
Post by Maarten Carels
Post by HH
Post by Maarten Carels
[...]
Ik dacht dat er over bepaalde dingen niet gesproken werd?
Flibsy
BUSSIE
Inderdaad.. we maken geen slapende honden wakker :)
US3N37+{x.a}@gmail.com (robert)
2017-05-31 06:41:16 UTC
Post by Flibsy
Post by Maarten Carels
Hangt af van het DSL profiel dat op je lijn staat. Tot het maximum
daarvan kan.
Ik dacht dat er over bepaalde dingen niet gesproken werd?
First rule of te hoge upload: you don't talk about te hoge upload.
robert
HH
2017-05-30 17:17:25 UTC
Post by Maarten Carels
Hangt af van het DSL profiel dat op je lijn staat. Tot het maximum
daarvan kan.
Vanmiddag heb ik laten downgraden naar Basic. De download speed is
gehalveerd en de upload speed is op hetzelfde niveau van ruim 22 Mbit/s
gebleven: