FRITZ!OS 6.52 niet installeren als je TV wilt houde.
Ruud Uphoff
2016-06-21 20:45:49 UTC
Want jawel: prutsers van AVM! En ook XS4ALL is niet geheel braaf.

Als je bericht krijgt dat er een update is op de je firmware, voor de
FRITZ!Box 7360 v2, breng die in vredesnaam niet aan. De kans is
levensgroot dat je daarna geen TV meer hebt.

Standaard handelingen uitgevoerd: ontvangers uit, modem restart...
Pruimen! Helpdesk...

En die vraagt als eerste of ik soms de update naar OS 6.52 heb
aangebracht. Probleem was bekend... Oh.. WAAROM STAAT DAT NIET MET
KOEIENLETTER OP DE SITE.

Waarom niet fatsoenlijk getest mannekes van AVM. Gelukkig heb ik van
elke versie altijd een firmware bestand, zodat ik terug kon naar 6.30,
en daarna de configuratie weer van de back-up en jawel, alle DECT
telefoons weer registreren en configureren. Alles bij elkaar weer twee
uur bezig

Grrr ;-(
--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
CaseYin
2016-06-22 07:14:14 UTC
Post by Ruud Uphoff
[...]
Hé Ruud,

Kan ik deze versie (124.06.30) nog ergens downloaden? Op de AVM site is
alles vervangen door de 06.52
Ruud Uphoff
2016-06-22 09:51:33 UTC
Post by CaseYin
Hé Ruud,
Kan ik deze versie (124.06.30) nog ergens downloaden? Op de AVM site is
alles vervangen door de 06.52
Daar heb je niets aan. Je kunt in een eenmaal bijgewerkte Fritz geen
oude update gebruiken om terug te zetten. Wat je nodig hebt is het
"recover image 6.30" maar ook dat hebben ze vervangen door 6.52

Ik snap niet dat XS4ALL, dit probleem kennende, een helpdesk laat
vertellen dat er nu even niets aan te doen is. Ze moeten gewoon zorgen
dat je TV kunt kijken. AVM zijn de prutsers, maar XS4ALL is voor ons de
product verantwoordelijke.

Ik ga 'm niet publiekelijk ter download zetten. Stuur je mailadres naar
***@ruphoff.nl en je krijgt van mij een link.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Jerry
2016-06-22 10:11:58 UTC
Post by Ruud Uphoff
[...]
Ik verbaas mij er ook over dat er een generiek probleem wordt gemeld. Ik
herken het issue niet, kan het niet reproduceren en heb maar een
gedocumenteerde case zien langskomen. Dit betrof een voorbeeld van een
gebruiker met een niet-standaard set-up en is als zodanig niet
representatief.

Er staan inmiddels duizenden modems op deze firmware, dus echt generiek
zal het niet zijn.

Natuurlijk kan er wat mis zijn en dat zal zeer serieus worden behandeld.
Als de hypothese is dat de 'Routed mode' configuratie op de een of
andere manier kapot gaat, dan moet dat te herstellen zijn door eenvoudig
het XS4ALL profiel opnieuw in te stellen.
Dit kan via: http://fritz.box/ ->
Internet -> Account Information -> 'Internet Service Provicer'.
Selecteer tijdelijk een andere provider, klik op 'Apply', Selecteer
daarna weer 'XS4ALL' en klik weer op 'Apply'.

Algemeen geldt: Mocht er een situatie zijn waarin TV of een andere
dienst niet werkt, dan horen wij dat graag. Ik heb hiervoor een goede
beschrijving van het symptoom, een beschrijving van de fysieke
netwerkset-up (inclusief PLC's en switches) en een supportfile nodig van
het moment waarop de dienst niet werkt, dus niet van na een
troubleshoot. Deze info kan het beste worden neergelegd bij onze
klantcontactafdeling, maar als je daar niet verder komt mag je mij of
een van mijn collega's die hier rondwaren ook mailen.

Tot zover,

Jerry
Ruud Uphoff
2016-06-22 10:52:37 UTC
Post by Jerry
Er staan inmiddels duizenden modems op deze firmware, dus echt generiek
zal het niet zijn.
Ik denk dat je dan deze discussie met de helpdesk moet voeren. Het gaat
overigens alleen over TV. Internet en telefoon blijft perfect werken.

Bij het zappen naar een andere zender werkt deze ongeveer 5 a 10
seconden, waarna het beeld stil staat. Dan verschijnt een venster met de
mededeling "Deze zender is momenteel niet bereikbaar, probeer te zappen
naar een andere zender" althans tekst van deze strekking. En dan het
gebruikelijke gezwam over het nalopen van mijn bekabeling.

De helpdesk begon toch echt meteen te vragen of ik soms die update had
aangebracht, gevolgd door een verhaal over het monitoren van mijn
verbinding, maar daar heb ik niets aan. Ik moest alleen maar TV hebben
en wel NU!

Het probleem was er meteen na de update niet. Het was er pas de volgende
morgen, en er was ergens een mededeling van XS4ALL dat er korte
signaalonderbrekingen geweest konden zijn in de nacht van 20 op 21.

Ik moest toen weg, maar bij thuiskomst 's avonds om half negen was het
nog zo.
Post by Jerry
[...]
Ik werk graag overal aan mee, maar niet als ik niet gewoon TV kan
blijven kijken.

Ik zal het risco nemen nu die update opnieuw aan te brengen en dan eerst
te doen wat je als oplossing gaf, maar de helpdesk me niet vertelde.
(Fout dus!) Risico, want na terugzetten met een recover image werk een
back-up terugzetten niet voor DECT.

Tot dan.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Ruud Uphoff
2016-06-22 12:12:46 UTC
Post by Jerry
[...]
Het is 100% reproduceerbaar. Diagnose uit support.lua is onderweg.

Ok, ik heb mijn best gedaan. OS 6.30 gaat nu weer terug, want ik wil
vanavond TV hebben.

Oja, die gegevens daat hangt mijn adres aan. Als je meer info nodfig
hebt, hoor ik dat per mail.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Jerry
2016-06-22 12:19:53 UTC
Post by Ruud Uphoff
Post by Jerry
[...]
Tnx!

Stuur je de gegevens naar mij, of aan algemeen adres van XS4ALL? (Dan
weet ik waar ik moet zoeken.)

Jerry
Ruud Uphoff
2016-06-22 13:05:25 UTC
Post by Jerry
Stuur je de gegevens naar mij, of aan algemeen adres van XS4ALL? (Dan
weet ik waar ik moet zoeken.)
Ik heb geen adres van jou, dus ik heb ze tijdens gesprek met de helpdesk
aan de helpdeskmedewerker gezonden. Je naam genoemd en desgevraagd deze
link in de nieuwsgroep.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Jesse
2016-06-22 13:41:46 UTC
Post by Ruud Uphoff
Ik heb geen adres van jou, dus ik heb ze tijdens gesprek met de helpdesk
aan de helpdeskmedewerker gezonden. Je naam genoemd en desgevraagd deze
link in de nieuwsgroep.
Hi Ruud,

Je file is zojuist naar mij doorgezet en ik ga ermee bezig. Nog even als
checkvraag, speelde het probleem met de tv toen je deze support file maakte?
Jesse
Siert Wolters
2016-06-22 14:34:55 UTC
Post by Jesse
Post by Ruud Uphoff
[...]
We gaan hier op usenet toch geen onzinchat meemaken zoals te doen
gebruikelijk bij de helpdesk?
Jesse
2016-06-23 07:45:45 UTC
Post by Siert Wolters
We gaan hier op usenet toch geen onzinchat meemaken zoals te doen
gebruikelijk bij de helpdesk?
Tuurlijk niet, er komt nooit onzin voorbij in deze nieuwsgroep.
Jesse
Ruud Uphoff
2016-06-24 08:41:48 UTC
Post by Jesse
Post by Ruud Uphoff
[...]
Sorry, was een dagje elders bezig.
Ja, uiteraard toen de zaak vast stond.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Siert Wolters
Is AVM al bezig dit op te lossen?
Ruud Uphoff
2016-06-25 11:24:07 UTC
Post by Ruud Uphoff
[...]
Ter aanvulling: dit probleem krijg je alleen als je in versie 6.30, de
instelling bij "Account information" had ingesteld op XS4ALL. Stond daar
XS4ALL IPTV dan is er niets aan de hand, met dien verstande dat je modem
daar dan "Other Internet service provider" laat zien. De optie XS4ALL
IPTV bestaat niet meer in het menu.

Ik krijg de indruk dat men daar banaf wil stappen. Waarom? Daar werkt TV
vaak lekker door, ook als internet eruit vliegt door een netwerkstoring.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
HP
<...>
Ruud Uphoff
2016-06-27 13:56:54 UTC
Post by HP
Oh, ik heb v 6.52 geinstalleerd op mijn 7490 .. en de tv doet het nog
steeds (al dagen).. Account informatie inderdaad op "XS4ALL"
Waarop het fout gaat is de 7360 v2 (VVDSL) Over andere fritz kan ik
uiteraard niets zeggen. Maar deze gaat reproduceerbaar fout.

Heb de update dus verwijderd tot ik te horen krijg dat ie nu ok is. (Of
als IPTV ondersteund blijft)

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
<...>
chris
<...>
A. Dumas
2016-06-29 16:41:10 UTC
Post by Ruud Uphoff
Post by Ruud Uphoff
[...]
Ik heb ook een 7360v2 met 6.30 en ook profiel Xs4all (met TV via een
hubje). Zijn er al indicaties dat meer mensen dit probleem ondervinden,
of juist niet?
A. Dumas
Niemand? Waarschijnlijk over het algemeen geen probleem..?
A. Dumas
2016-07-06 08:55:50 UTC
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
Post by Ruud Uphoff
[...]
Nou, bij mij in elk geval niet. Fritz 7360v2 met TV zonder "Xs4all IPTV"
profiel (en met een niet-Xs4all SIP-account) nu met firmware 6.52 en
alles werkt als voorheen zonder aanpassingen.
Rene
2016-07-06 12:00:26 UTC
On Wed, 6 Jul 2016 10:55:50 +0200, "A. Dumas"
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
Post by Ruud Uphoff
[...]
Zelfde situatie, eergisteren update gedaan, ook hier geen enkel
probleem.
Ruud Uphoff
2016-07-06 19:46:20 UTC
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
Post by Ruud Uphoff
[...]
Een paar zaken zijn zeer onwaarschijnlijk:
- dat iedereen het probleem heeft (de meeste niet, naar ik nu weet)
- dat ik de enige ben. (De Helpdesk kende het probleem)

Gisteren heb ik gepoogd een packet trace te maken. En dan willen ze
uiteraard dat de TV en één PC als enige aangesloten zijn, om geen wirwar
van niet relevante packets mee te krijgen. En ingevolge de wet van mr
Murphy, die geen onzin is, ging ie na een uur nog niet in de fout.

Het liet zich vaststellen dat ie in de fout gaat, als er flink wat aan
hangt:

poort 1 een 5 poort hub
2 PC's
1 NAS
1 FRITZ!Box 7390 die alleen maar 5gig WLAN levert
poort 2 Philps smart TV
poort 3 HMB2260 TV ontvanger
poort 4 HMB2260 TV ontvanger

Is ie eenmaal in de fout gegaan, dan levert zappen naar een andere
zender ongeveer 10 seconden beeld. Dat blijft zo tot alle apparaten
worden afgekoppeld, behalve 1P en een TV ontvanger.

Het gaat weer in de fout nadat het laatse apparaat weer wordt
aangeslten. En nee, die is niet noodzakelijk de dader want het maakt
niet uit in welke volgorde ze worden aangesloten.

Een heerlijk puzzel voor de techneuten ;-)

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Sabih Gerez
2016-07-07 19:06:29 UTC
Post by Ruud Uphoff
- dat iedereen het probleem heeft (de meeste niet, naar ik nu weet)
- dat ik de enige ben. (De Helpdesk kende het probleem)
Neen, je bent niet de enige. Ik had het probleem ook met mijn 7490. Na
installatie van Fritz!OS 6.52, werkte mijn TV-ontvanger wel voor alle
"plusfuncties", zoals opnames terugkijken, kijken vanaf het begin,
Netflix, etc., maar voor het gewone TV-kijken kreeg ik een mededeling
in het blauw dat de zender niet beschikbaar was of iets dergelijks en
het verzoek eens naar een andere zender te zappen om het probleem te
verhelpen (wat niet hielp).

Niets hielp, het terugzetten van fabrieksinstellingen op de
TV-ontvanger, het verwijderen en opnieuw installeren van de software;
dat laatste lukte zelfs niet met als gevolg dat ik ook de plusfuncties
kwijt was.

De volgende ochtend (gisteren) heb ik dan de helpdesk gebeld. Ik was
er bang voor, had er geen zin in, maar heb me toch laten overhalen de
fabrieksinstellingen op de FritzBox zelf terug te zetten. In die
situatie lukte het om de TV-ontvanger weer van software te voorzien en
zowaar was het weer mogelijk TV te kijken. Op dat moment zat het werk
van de helpdeskmedewerker erop en wenste hij mij veel succes met het
weer personaliseren van mijn FritzBox (ook bij mij uren werk en nog
niet klaar).

Het eerste wat ik deed was het veranderen van het IP-adres van de
FritzBox van de standaardwaarde van 192.168.178.1 naar 192.168.1.254
wat ik in de pre-FritzBox tijd voor mijn modem/router had. Meteen
daarna zette ik de TV aan en wat bleek: de plusfuncties werkten nog,
het gewone TV-kijken niet meer. Ik zette 192.168.178.1 weer terug als
IP-adres en het TV-kijken deed het weer. Er zit niets anders op dan om
met 192.168.178.1 verder te gaan (met alle gevolgen van dien voor
allerlei apparaten in mijn thuisnetwerk die een vast IP-adres hebben).
Sabih Gerez
Ruud Uphoff
2016-07-08 09:17:37 UTC
Post by Sabih Gerez
[...]
Dat is:
A) Zeer boeiend. Ik gebruik namelijk als sinds 1997 (Windows NT 4.0) in
mijn LAN op 192.168.100.20..99 met de fritz op 192.168.100.100
B) Onaanvaardbaar om mijn IP range door een bug te laten bepalen. Alle
21 IP-adressen liggen muurvast (wel DHCP uitgereikt) en als die moeten
veranderen heb ik een onaanvaardbaar probleem.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Maarten Carels
2016-07-08 09:38:34 UTC
Post by Ruud Uphoff
Post by Sabih Gerez
[...]
Dat het probleem gerelateerd is aan veranderde interne adressen is
buitengewoon nuttige kennis, dat helpt AVM vinden waar het probleem zit.
Uiteraard is dit een bug, het probleem met bugs die maar in enkele
gevallen optreden is vinden wat er precies misgaat.

Sabih heeft ons een dienst bewezen door zijn observatie, dat kan AVM
helpen het onderliggende probleem te vinden (en dus te fixen).

Het is complex, ook bij mij thuis is (al sinds jaar en dag) het interne
netwerk anders dan default, en daar treedt het probleem niet op. Daar
zijn mijn huisgenoten blij mee, al zou het voor het vinden van de
oorzaak misschien fijn geweest zou zijn als het bij mij ook mis gaat.

In een testopstelling hebben we het nog steeds niet kunnen reproduceren,
helaas.

--maarten
Jesse
2016-07-08 09:47:05 UTC
Post by Sabih Gerez
[...]
Ik heb dit scenario net getest in een situatie waarbij alleen mijn pc
aan het modem hangt samen met een STB en tv werkt dan prima. Er moet dus
iets in het netwerk zitten waardoor het Multicast signaal (unicast
blijft blijkbaar werken bij je aangezien begin gemist etc. nog werken)
niet doorkomt.

Je zou me erg helpen in het probleem naar boven krijgen als je een
support file en trace van de LAN interface van het modem maakt op het
moment dat het probleem speelt. Daarbij is het ook belangrijk dat je
gedetailleerd beschrijft wat voor netwerk clients je hebt.
Jesse
b***@gmail.com
2016-07-09 11:20:30 UTC
Ik heb exact hetzelfde probleem: na upgrade naar 6.52 op de fritzbox 7490 problemen met IPTV. Ik heb de nieuwste versie van modem en nieuwste versie tV setup box.

In eerste instantie heb ik de software op TV kastje gewist om zeker te zijn dat de nieuwste versie erop stond. Daarna na advies van Xs4all helpdesk het modem teruggezet naar factory settings. Daarna werkte IPTV soms, maar na aantal minuten eenzelfde mededeling in mededeling in het blauw dat de zender niet beschikbaar was of iets dergelijks en het verzoek eens naar een andere zender te zappen om het probleem te
verhelpen (wat niet hielp).
De TV-ontvanger wel voor alle "plusfuncties", zoals opnames terugkijken, kijken vanaf het begin, etc. Dus we konden voetbal niet via IPTV kijken, wel als plusfunctie met 5seconden vertraging. :(

Vandaag na opnieuw contact met helpdesk de kabel vervangen door een andere CAT6 kabel, na paar minuten hetzelfde probleem.
XS4all herkent het probleem niet als generiek, maar het lijkt toch meer dan incidenteel voor te komen.
Nu via support data kijken of dat gaat helpen.
Ruud Uphoff
2016-07-10 10:26:00 UTC
Post by Sabih Gerez
Er zit niets anders op dan om
met 192.168.178.1 verder te gaan (met alle gevolgen van dien voor
allerlei apparaten in mijn thuisnetwerk die een vast IP-adres hebben).
Waarom verwijder je niet gewoon die update? Als 6.30 goed werkte en 6.52
eeb probleem geeft, ga je toch gewoon terug.

Ik wilde zelf een 7490 gaan aanschaffen, maar durfde dat niet vanwege
het niet meer aanwezig zijn van het 6.30 OS ip de FTP site van AV. Maar
volgens een onlangs overleden voetbalster: "elluk nadeel hep se
voordeel" dwong me dat om op zoek te gaan en dat bleek, als je het
eenmaal weet, gruwelijk simpel.

https://service.avm.de/downloads/downgrade/fritzbox_7490/english/

Daar staat het recover image. Zet je fritz even terug op 192.168.178.1
en hang de fritz zonder internetverbinding even aan een Windows-doos,
start het progje vanuit Windows (dus niet in de fritz) en voer de
aanwijzingen van het ding PRECIES op.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
A. Dumas
2016-07-10 20:05:40 UTC
Die heb ik niet. Misschien wel 15% van de mensen niet?
Ruud Uphoff
2016-07-10 20:38:35 UTC
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
en hang de fritz zonder internetverbinding even aan een Windows-doos,
start het progje vanuit Windows
Die heb ik niet. Misschien wel 15% van de mensen niet?
Helaas, er is hier geen oplossing voor, anders dan bij een vriend of
kennis langs. Je hebt alleen de fritz, een UTP kabel en het progje
nodig. Er wordt niets onder Windows geïnstalleerd.

Ik weet ook niet of het onder Linux werkt onder WINE.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Ruud Uphoff
2016-07-11 10:51:02 UTC
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
en hang de fritz zonder internetverbinding even aan een Windows-doos,
start het progje vanuit Windows
Die heb ik niet. Misschien wel 15% van de mensen niet?
Voor Linux (niet getest)
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=218303

Dat is via WINE

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
b***@gmail.com
2016-07-13 20:17:22 UTC
Mijn probleem is inmiddels opgelost omdat XS4All een nieuw modem met de oude firmware 6.30 gestuurd heeft. Voorlopig maar niet updaten.
Julius Schwartzenberg
2016-07-14 18:25:24 UTC
Het werkt ook zonder Windows. Ik flash m'n Fritzboxen altijd vanuit Ubuntu.
A. Dumas
2016-07-14 20:47:50 UTC
Post by Julius Schwartzenberg
Het werkt ook zonder Windows. Ik flash m'n Fritzboxen altijd vanuit Ubuntu.
Aja, maar werkt dat ook voor die recover image waar Ruud het over had,
terug naar 6.30 die niet meer normaal aangeboden wordt? Enfin, ik heb
het niet nodig, denk ik, voorlopig gaat alles goed.
Rob
2016-07-14 22:01:12 UTC
Post by A. Dumas
[...]
Die "windows tools om een router te flashen" zijn meestal standaard
netwerk services die Windows standaard mist maar die in Linux gewoon
beschikbaar zijn. Zo'n tool implementeert veelal een BOOTP en TFTP
server. De router wordt gestart (al dan niet met een truuk zoals een
bepaald knopje ingedrukt houden), doet een netwerk boot en haalt een
nieuw image op. Of is heel kort na power-on bereid om een netwerk image
te ontvangen op een (T)FTP server van het ding zelf.

Dit kun je, als je weet hoe het voor die betreffende router precies
werkt, vaak simpel nabouwen op Linux door alleen wat config files
in te stellen van standaard BOOTP/DHCP en TFTP services.

Maar ja, meestal is het geen terugkerende klus dus ben je sneller
klaar als je even een Windows laptop leent.
A. Dumas
2016-07-15 08:24:23 UTC
Post by Rob
[...]
Aha! Goeie info. Des te erger dat ze het niet cross-platform aanbieden.
Post by Rob
Maar ja, meestal is het geen terugkerende klus dus ben je sneller
klaar als je even een Windows laptop leent.
Dat vrees ik ook. Misschien wel waard om eens uit te zoeken voor
specifieke thuissituatie.
Julius Schwartzenberg
2016-07-16 07:16:23 UTC
Post by Rob
Dit kun je, als je weet hoe het voor die betreffende router precies
werkt, vaak simpel nabouwen op Linux door alleen wat config files
in te stellen van standaard BOOTP/DHCP en TFTP services.
Dit was inderdaad de manier die de Speedtouches gebruikten. (Wellicht
nog steeds?)
Post by Rob
Maar ja, meestal is het geen terugkerende klus dus ben je sneller
klaar als je even een Windows laptop leent.
De Fritzbox gebruikt gewoon FTP, dus dat gaat vrij makkelijk met de
hand. Vlak nadat een Fritzbox aangezet/gereset wordt, draait er enkele
seconden een FTP server vanuit de bootloader op.
Er zijn ook scripts beschikbaar om het te automatiseren.
Rob
2016-07-16 07:43:11 UTC
Post by Rob
[...]
Ja en veel andere spullen ook. Draytek, Dreambox, MikroTik, etc.
Post by Rob
[...]
Ja daar stond me iets van bij maar hoe het precies zat (FTP of TFTP,
of je dit moest triggeren bijv door knopje in te drukken tijdens poweron)
dat wist ik niet meer.
Rene
2016-07-08 11:32:59 UTC
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
Post by Ruud Uphoff
[...]
Gnagnagna;-)

Ik heb een vergelijkbaar netwerk, met ook nog ergens een devolobrugje
er in (niet naar de tv). Ik gebruik hier ook niet de default
ip-range, en het werkt toch...

Verschil: Ik heb maar e1n tv-ontvanger, jij hebt er drie.

Veel succes met troubleshooten...
Erik
2016-07-30 17:08:17 UTC
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
Post by Ruud Uphoff
[...]
Vandaag het probleem op mijn nieuwe 7490(6.52)
'Gastnetwerk LAN4' stond aan.

Door de tv aan LAN4 te hangen en de instelling uit te doen.
Was het probleem weg.
Nu staat 'gastnetwerk LAN4' weer aan en hang de TV aan LAN3

Het idee, om het zo op te lossen, kwam van de xs4all helpdesk.
Sylvester
2016-07-30 19:51:01 UTC
Post by Erik
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
Post by Ruud Uphoff
[...]
Maar dat lijkt me logische, als je een gastennetwerk aanmaakt zal hier
waarschijnlijk niet het TV VLAN op worden gedeeld.

Door hem op lan 3 te zetten heb je dit probleem niet, sinds enige tijd
kun je TV op elke lan poort aansluiten.
Erik
2016-07-31 19:40:37 UTC
Post by Sylvester
Post by Erik
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
Post by Ruud Uphoff
[...]
De TV zit op op LAN3
Vandaag gebeurde het weer.
Gastnetwerk LAN4 moet uit blijven....
Erik
2016-07-31 20:56:59 UTC
Post by Erik
Post by Sylvester
Post by Erik
Post by A. Dumas
Post by A. Dumas
Post by Ruud Uphoff
Post by Ruud Uphoff
[...]
Probleem blijft zich weer voordoen.

Nu de 1750E die als AP in het netwerk zit, er uit gehaald.
Die is recentelijk op OS6.50 gezet.
Die update heeft een behoorlijke kronkel.
Problemen met overnemen gastnetwerk van de fritzbox.
Ik denk dat de 2 apparaten elkaars netwerk verzieken.

Het is nu al een tijdje stabiel.
Erik
Nu duurt het 2 uur...voordat de problemen beginnen.
HP
2016-08-01 19:33:22 UTC
Erik <***@xs4all.nl> wrote in news:***@4ax.com:
Ik begrijp er niet veel van.
Ik heb een 7490 op 6.52, en een 1750E op 6.50 en een perfecte tv
ontvangst. De tv is aangesloten op de 1750E ethernet poort. (net als
voor de upgrades naar 6.5 trouwens).

<...>
4***@gmail.com
2017-01-23 12:14:18 UTC
Ik ben het helemaal met Ruud Uphoff eens !

Prutsers, het FRITZ!OS 06.53 is volkomen gemankeerd.

En wanneer je AVM Nederland belt wordt je automatisch doorverbonden met iemand in Berlijn die de Nederlandse taal onvoldoende machtig is en gelooft in de info(sprookjes) die hem verteld worden door een simulatie-programma of zo, maar wanneer hij geconfronteerd wordt met de werkelijkheid kan hij je niet meer helpen.

... niet installeren als je gezond verstand wilt houden ...
Luuk
2017-01-24 17:15:29 UTC
Post by 4***@gmail.com
[...]
Großes Update beflügelt Ihr Heimnetz
https://avm.de/index.php?id=30122
Ruud Uphoff
2017-01-25 12:39:25 UTC
Post by Luuk
Großes Update beflügelt Ihr Heimnetz
https://avm.de/index.php?id=30122
Ik hou m'n hart vast... Het gaat gegarandeerd om door de Willy Wortels
bedachte zeer avanceerde nieuwe leukheidjes, zonder eerst ZEKER TE
STELLEN dat van alle bestaande problemen de oorzaak bekend is weggenomen.

--
Met vr. gr,
Ruud Uphoff
Erik
2017-01-25 15:27:07 UTC
Post by Luuk
Post by 4***@gmail.com
[...]
Ja, dat met 6.80
Dan zal het wel, net voor pasen uit komen voor de int versies.
Dan maar hopen dat de bugs er uit zijn.

Erik
Siert Wolters
2017-01-25 15:37:31 UTC
Post by Erik
Post by Luuk
Post by 4***@gmail.com
[...]
Tuuuuuuuurlijk niet ...
Maar happy installation with the new bugs!
We horen wel welke ...
Rob
2017-01-25 18:00:01 UTC
Post by Erik
Post by Luuk
Post by 4***@gmail.com
[...]
Ziet er niet best uit als ze je heimnetz zelfs gaan beflügelen...
Gewoon een werkende router maken dat is kennelijk niet meer leuk,
het moet nu allemaal comfortabel zijn en er mooi uit zien.

Alleen wel jammer dat ze daar niet pas aan gaan werken als de basis
solide is.