FB7581 rare LAN poort nummering?
Joe
2017-07-11 19:36:43 UTC
Een intrigerende box die 7581...

Nu lijkt de LAN poort nummering vreemd.

Op de box staat van links naar rechts LAN1 t/m 4. In de Home Network Overview wordt dit, af te lezen door de aangesloten apparaten
te bekijken, van links naar rechts LAN 2 t/m 4 + LAN (zonder nummer). En da's opmerkelijk want op het Network Settings scherm wordt
weer over LAN 1 t/m 4 gesproken. Wat is nu wat.....

En weer een stapje verder op het System -> Energy Monitor scherm staat als de 2 linker poorten aangesloten zijn LAN1 en LAN2 groen.

Dit lijkt dus op een software 06.83 foutje in de Home Network schermen. Op de 7360 (software 06.30) zag dat er altijd goed uit.
Rob
2017-07-11 19:39:44 UTC
Post by Joe
[...]
Dat soort fouten kan ze bij AVM helemaal niks schelen, dat kan er
makkelijk een jaar in blijven zitten met een hoop beloftes dat het
gefixed gaat worden.

Eigenlijk verbaast me dat een beetje bij Duitsers, daar heb ik een
ander beeld bij.
Maarten Carels
2017-07-12 08:53:51 UTC
Post by Rob
Post by Joe
[...]
Is bekend, niet alleen bij XS4ALL maar ook bij AVM. Er is wat aanduiding
meer mis.
Het gaat om de vertaling van de interne namen (eth0, eth1 etc) naar de
namen buitenop. Die vertaling is bij de 7581 anders dan bij de meeste
andere fritzboxen, omdat die geen WAN poort (=intern eth0) hebben.

--maarten
Rob
2017-07-12 09:10:07 UTC
Post by Maarten Carels
Post by Rob
Post by Joe
[...]
Ja wat me juist zo verbaast is dat het BEKEND is maar dat er dan vervolgens
nog allerlei nieuwe versies uitkomen waarin het NIET IS OPGELOST.

Ik kan me voorstellen dat het soms lastig is om problemen als "hij crasht
de hele tijd" snel op te lossen, maar als het nog niet eens lukt om dit
soort fouten op te lossen dan daal je als fabrikant toch wel in mijn
achting.
Joe
Gelukkig hoef ik dan geen geen actie te ondernemen.
dennisf
2017-07-14 11:12:22 UTC
Post by Rob
Post by Joe
[...]
De tijd dat er alleen Duitsers werkten bij Duitse bedrijven met
gründlichkeit is denk ik ook voorbij. Zullen ook wat multiculti-programmeurs
zitten met tijdelijke contracten, en dan is het niveau "hart voor de zaak"
als eerste aan de beurt om te sneuvelen. Uutjes maken en deeltargets halen.
Een blind paard ziet dat een paar simpele ingrepen dit euvel al kan
verhelpen. Hell, misschien is desbetreffende manager ook gedetacheerd of
interim, en kan het hem ook geen drol schelen. Wie weet ? Bewijst maar weer
dat een draaideur-kennis economie op flex basis niet werkt.