Ethernet modems tweaken, garantie.
HAns...
2003-12-08 21:07:49 UTC
Hi all,

Jaren geleden heb ik mijn garantie op het alcatel modem op het spel gezet
door tweaken naar router en DHCP server.
Hoe zit dit met de huidige generatie ethernet modems die bij een adsl
aanvraag geleverd worden??

Kan ik tegen een collega zeggen die ADSL wilt hebben, Neem een ethernet
modem, dan heb je alleen nog een switch nodig als je er een computer bij
wilt hangen? of moet ik hem nu, anno 2003, zeggen dat hij dan wel zijn
modem moet tweaken en de garantie kwijt is??

Groeten, HAns....
FN
2003-12-08 21:22:50 UTC
Post by HAns...
Kan ik tegen een collega zeggen die ADSL wilt hebben, Neem een ethernet
modem, dan heb je alleen nog een switch nodig als je er een computer bij
Ja, ligt aan het modem natuurlijk! :-)

Die ik kreeg in de aanbieding bij basic adsl is een ethernet type met router en
NAT, DHCP e.d.
De alcatel/thompson 510 v4 en daar is ook een multi-pc versie van (ingebouwde 4
poorts switch)
FN

"There is nothing more frightful than ignorance in action"
"It's not what you look at that matters, it's what you see."
Wim van Dam
2003-12-08 23:20:02 UTC
Post by HAns...
[...]
De tweak waar je het over hebt is er bij mijn weten alleen geweest
voor de Alcatel Speedtouch Home. En die Speedtouch Home wordt bij mijn
weten niet meer geleverd.

Volgens mij is de huidige generatie nieuwe ethernetmodems voor ADSL
van het "always on" type. Dat geldt in ieder geval voor de modems die
Xs4all aan nieuwe abonnees levert. Het best vergelijkbaar met de
getweakte versie van de Home dus.

Vrgr,

Wim van Dam
johnny bravo
2003-12-09 00:24:42 UTC
On Tue, 09 Dec 2003 00:20:02 +0100, Wim van Dam
Post by Wim van Dam
[...]
Met software power switch wat ook weer zijn nadelen heeft.
--
posted by:
news.kools-online.com
Wim van Dam
2003-12-09 10:22:32 UTC
Post by johnny bravo
Post by Wim van Dam
[...]
Wat is dan het verschil tussen een normale switch en de ingebouwde
switch in zo'n multi-pc-modem?
Daan Kroese
2003-12-09 11:56:34 UTC
Een power switch is een knopje waarmee je je modem aan en uit kan zetten :)
Wim van Dam
2003-12-09 12:04:19 UTC
Post by Daan Kroese
Post by Wim van Dam
Wat is dan het verschil tussen een normale switch en de ingebouwde
switch in zo'n multi-pc-modem?
Een power switch is een knopje waarmee je je modem aan en uit kan zetten :)
Smiley gezien hoor.

Maar er werd gesproken over een SOFTWARE power switch.
Daan Kroese
2003-12-09 12:23:50 UTC
Post by Wim van Dam
Post by Daan Kroese
Post by Wim van Dam
[...]
Denk dat ze bedoelen dat je hem dus niet hardwarematig de stroom kan
ontnemen, dus zelfde als verschil tussen ATX en AT kasten. ZONDER smiley ;)
unknown
2003-12-09 16:51:36 UTC
Post by Daan Kroese
Post by Wim van Dam
Maar er werd gesproken over een SOFTWARE power switch.
Denk dat ze bedoelen dat je hem dus niet hardwarematig de stroom kan
ontnemen, dus zelfde als verschil tussen ATX en AT kasten. ZONDER smiley ;)
Het nadeel van die "Softswitch" is dat het modem niet weer aangaat na een
spanningsuitval, je moet dus fysiek de schakelaar indrukken, en dat is erg
onhandig als je een server draait.
--
De groeten van Dirk Kuipers
dkuipers(bij)wanadoo(punt)nl
Chiel
2003-12-09 17:06:01 UTC
Post by HAns...
[...]
Volgens mij krijgt je collega een multi-pc ethernet modem gratis, als hij
nog in december adsl neemt bij XS4ALL. Snelheid is dus belangrijker dan de
keus voor een modem ;-)

http://www.xs4all.nl/adsl/4voor1.php

Gr,

Chiel
Jan Tjalling Hoogkamp
2003-12-13 19:10:44 UTC
Hans,

Hoezo tweaken.
Ik heb achter de Thompson gewoon rechtstreeks een switch geplaatst, en dat
werk gewoon. Let wel dit modem moet je dan wel in de 'uplink' van de switch
aansluiten.

JT