Vpn uk verbinding en chromecast
chris
2017-08-02 09:15:12 UTC
Ik zou graag itv uk kijken. Dit kan via een vpn verbinding. Maar dan zie ik
het graag op grootscherm. Dan werd mij verteld is chromecast de oplossing.
Dus niet want zodra telefoon vps aan heeft geen verbinding meer met
chromecast. Nu is mij verteld dat in de fritzbox een vpn aangezet moet
worden. Heeft iemand er ervaring mee ? Werkt dat? Is xs4all tv dan nog
gewoo beschikbaar? Als dit allemaal ja is kan dan mischien iemand uitleggen
hoe dit moet? Al vast bedankt voor de adviesen.

Chris
Rob
2017-08-02 09:21:44 UTC
Post by chris
Ik zou graag itv uk kijken. Dit kan via een vpn verbinding.
Kan evt ook via satelliet, ik kijk met een schoteltje naar 28 graden
oost en en een DVB-S settopbox, HD, en het is niet gecodeerd.
chris
2017-08-02 09:43:01 UTC
Post by Rob
Post by chris
Ik zou graag itv uk kijken. Dit kan via een vpn verbinding.
Kan evt ook via satelliet, ik kijk met een schoteltje naar 28 graden
oost en en een DVB-S settopbox, HD, en het is niet gecodeerd.
Is hier geen optie.

Chris
HH
2017-08-02 13:18:20 UTC
Post by chris
[...]
Sinds een jaar kijk ik ITV via een STB van Filmon. Eenmalig de
aanschafprijs betaald, daarna geen abonnementskosten. Momenteel is de STB
helaas uitverkocht, maar ik weet niet of dat definitief is:

http://www.filmon.com/download#filmon-stb

De beeldkwaliteit van ITV is tevredenstellend, met zeer weinig tot geen
hiccups. Er wordt HD 1080p 60Hz geclaimed, maar naar mijn idee niet
bereikt. De frame rate lijkt me lager dan dat, maar niet zodanig dat het
stoort, ook niet bij Formule 1, waarvoor ik de STB speciaal heb
aangeschaft (thank god, op ITV wel professioneel commentaar!). De
bediening van de STB vind ik soms moeizaam, maar dat kan echt aan mijn
onhandigheid liggen. En je hebt een Google Play account nodig, anders gaat
het sowieso niet werken.

ITV (gratis met Filmon ads) kun je ook via je browser kijken:

http://www.filmon.com/tv/itv1

Tot zover de info, en nu maar wachten op reacties dat de STB illegaal is
;-)
chris
2017-08-02 14:02:19 UTC
Post by HH
Post by chris
[...]
De prijs van 149 per jaar is niet niets.
Chris
Rob
2017-08-02 15:12:57 UTC
Post by HH
Tot zover de info, en nu maar wachten op reacties dat de STB illegaal is
;-)
Meestal is dat wel het geval bij dergelijke boxen ja. Betalen ervoor
is helemaal link want het kan van de ene op de andere dag over zijn...
HH
2017-08-02 16:58:27 UTC
Betalen ervoor is helemaal link want het kan van de ene op de andere d=
ag =
over zijn...
Maar het gaat al een jaar goed, Rob! De STB heeft me eenmalig =A487 geko=
st =

(incl. verzending door Amazon Zwolle).
Rob
2017-08-02 17:23:51 UTC
Betalen ervoor is helemaal link want het kan van de ene op de andere dag
over zijn...
Maar het gaat al een jaar goed, Rob! De STB heeft me eenmalig €87 gekost
(incl. verzending door Amazon Zwolle).
Ik ken dit specifieke ding niet maar ik ken wel de vele verhalen over
boxen waar je zogenaamd gratis tv mee zou kunnen kijken via cardsharing
en die dan ineens niet meer werken omdat de provider er achter kwam en
de betreffende kaarten blokkeerde, of de boxen die in feite gebruik
maken van webstreams al dan niet via proxies die dan niet meer onderhouden
worden waardoor de ene na de andere zender wegvalt, of de zender verbetert
de detectie van dit soort clients, voert een account systeem in waarvoor
je je moet registreren in het land zelf, etc etc.

Het blijft allemaal gebaseerd op technieken die in ieder geval de
aanbieder ontoelaatbaar vindt (en soms de wetgever ook...) en tja dat
is meestal niet erg toekomstzeker.

En dan hebben we het er nog niet eens over dat de "leverancier" vaak een
jongen op zijn zolderkamertje is die generieke boxen voorziet van wat
software en kanalenlijsten, die bij een wat grotere vraag dan verwacht
het ineens allemaal niet meer aan kan en traag of helemaal niet levert.
Gerard van Beusekom-Fretz
2017-08-04 14:00:54 UTC
Post by Rob
[...]
Gut, zijn die er nog, lege zolderkamertjes? Ik dacht dat daar allemaal
wietplantages gehuisvest waren. In de stad dan.
MM
2017-08-04 20:40:51 UTC
Zoals al eerder aangegeven via satelliet is het overgrote deel van ITV
FTA, dus zonder veel moeite te bekijken.