Snelheids verhoging?
Sander Bos
2017-04-25 20:36:40 UTC
Ik heb Internet Compact, en sinds vandaag kan ik ineens met 5MB/s
downloaden in plaats van 2.3MB/s zoals gisteren.

Maar er zijn geen aankondigingen geweest van een snelheidsverhoging, toch?
(op https://www.xs4all.nl/over-xs4all/nieuws.htm die gewoon bereikbaar is
via 'over xs4all' staat dat er sinds juni 2015 niks meer is gebeurd bij
xs4all)

Op de producten pagina staat ook 40Mbit/s down, dus dat vertaalt wel naar
5MB/s, maar was dat het dan ook al voor vandaag? Dus misschien krijg ik dan
vandaag voor het eerst waar ik al die tijd al voor betaal.

(maar ben erg blij, zit meteen al te fantaseren over welke inmiddelds
verwijderde grote games ik nu nog een keer opnieuw ga downloaden)
Sander Bos
2017-04-25 20:58:14 UTC
Post by Sander Bos
[...]
Ah, om antwoord te geven op mijn eigen vraag:
https://www.internet-adsl.nl/nieuws/xs4all-verhoogt-snelheden-en-
tarieven-internet
https://www.xs4all.nl/klant/wijzigingen-2017.htm

Ja, dus Internet Compact wordt/ is sneller, maar het is ook duidelijk
waarom xs4all me het nog maar niet verteld heeft. Want ze doen het
blijkbaar door de abonnementen te hernoemen, en dan wordt Internet
Compact sneller maar ook duurder en is dus eigenlijk niet meer het oude
Internet Compact, want het oude Internet Compact heet nu Internet
Basic....

Dus.... (het is nog steeds leuk dat het snel is, maar nu wel minder leuk)
A. Dumas
2017-04-26 09:18:19 UTC
https://www.internet-adsl.nl/nieuws/xs4all-verhoogt-snelheden-en-tarieven-internet
https://www.xs4all.nl/klant/wijzigingen-2017.htm
Inderdaad. Zie ook de eindeloze, bijna gelijknamige, thread in
xs4all.general.
Julius Schwartzenberg
2017-04-26 21:50:42 UTC
Post by Sander Bos
Ik heb Internet Compact, en sinds vandaag kan ik ineens met 5MB/s
downloaden in plaats van 2.3MB/s zoals gisteren.
Maar er zijn geen aankondigingen geweest van een snelheidsverhoging, toch?
Ik heb per post een brief gekregen waar alles ook instaat. Die kwam de
dag nadat ik hier in de nieuwsgroepen erover had gelezen.
Eggie
2017-04-27 05:24:24 UTC
Post by Julius Schwartzenberg
Post by Sander Bos
[...]
Heb (nog) helemaal niets ontvangen. Niet per post, mail of nieuwsbrief.
Heb een 20/2 abonnement met gemiddelde snelheden van 23/1,5.
Sinds 2 weken geeft de Fritz!box het volgende:

Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 17024 2056
Min. DSLAM throughput kbit/s 3488 64
Attainable throughput kbit/s 26820 1552
Current throughput kbit/s 17022 1448
Seamless rate adaptation off off

aan, een achteruitgang dus.

"Mijn XS4ALL" meld:

"Sneller internet. U heeft nu een internetverbinding op de techniek VDSL Wij kunnen u nu technisch maximaal de volgende bandbreedte leveren: 16 Mbit/s download / 1 Mbit/s upload

Op uw adres is sneller internet op de techniek BVDSL beschikbaar. Wij verwachten u maximaal de volgende bandbreedte te kunnen leveren: 32 Mbit/s download / 2 Mbit/s upload

Als u hieronder een nieuw abonnement selecteert wordt uw internet verbinding automatisch op de techniek BVDSL geleverd.

Geen internetabonnement beschikbaar.
Het is helaas niet mogelijk om een wijziging te doen, er is momenteel geen internetabonnment beschikbaar".

Snelheidsverhoging?, ik ben alleen maar achteruit gegaan en heb nu snelheden die nog lager liggen dan het voor het aller, aller laagste Basic abonnement:

Wat zou ik nog mogen verwachten??

Groet, Eggie.
Arnold
2017-04-27 12:36:48 UTC
Post by Eggie
[...]
Heb je al eens gebeld met XS4ALL? Sowieso zal er wel een brief je kant
op komen en wellicht (afhankelijk van je locatie en omstandigheden) kun
je inderdaad wel naar bonding op het nieuwe compact. Dan zou je toch in
snelheid wellicht omhoog kunnen van een 23,5 twee weken geleden naar 32
dan middels bonding. Wellicht kan een XS4ALL medewerker je meer vertellen...

Arnold.