adsl vdsl vragen
Johan
2017-05-21 20:28:10 UTC
Door het gedoe van de prijsverhoging en naamswijziging van sommige
abonnementen dacht ik weer eens over te gaan op glasvezel, maar dan van
een andere provider... (xs4all levert het niet in Gouda)

Omdat ik toch nog bij xs4all wil blijven (en met overgaan op glasvezel
ook nog andere obstakels moet overwinnen) ging ik op onderzoek uit.
Bij xs4all.nl/wijzigingen adviseert xs4all dan een hoger abonnement.
Maar ja TV hoef ik niet en telefonie is twijfelgeval (hoewel KPN analoog
ook duur begint te worden).

Toen logde ik in met mijn profiel :
Zie ik dat ADSL tot 11MB ondersteunt.
Raad Xs4all over te gaan op VDSL (max 42 Mbit). Niet hoger omdat ik een
telefoonlijn heb op het koper.
Bovendien heb ik het volgende 'probleem' : Het ISRApunt zit in de
meterkast die hemelsbreed 28 meter verwijderd is van mijn appartement
(goedkope bouw) waar ik dus dan ook pas mijn splitter en modem/router
heb staan.
Maar is het nu raadzaam om het op VDSL te zetten?
Mijn draytek router Vigor V2850n ondersteunt het wel.

Johan
Miquel van Smoorenburg
2017-05-21 21:23:18 UTC
Post by Johan
Zie ik dat ADSL tot 11MB ondersteunt.
Raad Xs4all over te gaan op VDSL (max 42 Mbit).
Ja, zou ik gewoon doen.
Post by Johan
[...]
Zolang je maar een goede kabel gebruikt. Het beste is de standaard
telefonie kabel, NORM88. Een goede tweede is gewoon CAT5. Alles
wat plat en/of niet getwist is is bagger. Heb je dat al- vervangen.

Mike.